Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorProcházka, Miroslav
dc.contributor.authorTomanová, Katarína
dc.date.accessioned2021-12-08T12:05:54Z
dc.date.available2021-12-08T12:05:54Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-04-12
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33034
dc.description.abstractBakalářská práce se zaměřuje, vzhledem k nastalé inkluzi, na aktuální téma sociálněpedagogické činnosti "Projevy rizikového chování u jedinců s Aspergerovým syndromem". Práce je členěna do 10 kapitol. První tři se věnují poruchám autistického spektra, Aspergerově syndromu a rizikovému chování. Další kapitoly jsou zaměřené na cíl práce, výzkumné otázky a zvolené metodice šetření. Cílem práce bylo zjistit, do jaké míry jedinci s Aspergerovým syndromem vnímají nastavené sociální normy, zdali si je uvědomují, jak jim jsou představovány a jestli si uvědomují rizikové chování, kterého se mohou dopustit nedodržováním těchto norem. Také jakými metodami se s těmito úskalími potýkají jejich rodiče a učitelé. V této práci byl uplatněn kvalitativní výzkum technikou polostrukturovaného rozhovoru s jedinci s Aspergerovým syndromem, jejich rodiči a učiteli. Z rozhovorů s jedinci s Aspergerovým syndromem vyplývá, že si sice některé typy rizikového chování uvědomují, avšak většinu norem mají spíše automaticky naučenou, než aby si logicky odůvodnili správnost či nesprávnost svého chování. Rodiče vypovídají, že rizikové chování řeší se svými dětmi až v momentě, kdy nějaké nastane. Učitelé vyzdvihují pedagogické asistenty, jako důležitou součást pedagogického týmu. Diskuze porovnává zjištěné závěry výzkumné části, které byly rozdělené do kategorií, s dostupnou literaturou a tvrzením v teoretické části práce. Závěr dodává, že by bakalářská práce mohla přispět k bližšímu poznání tohoto tématu nejen u pedagogických pracovníků, ale i budoucím absolventům pedagogických disciplín.cze
dc.format87 s. (157 820 znaků)
dc.format87 s. (157 820 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectporucha autistického spektracze
dc.subjectAspergerův syndromcze
dc.subjectrizikové chovánícze
dc.subjectprevence rizikového chovánícze
dc.subjectagresivní chovánícze
dc.subjectAutism spectrum disordereng
dc.subjectAsperger's syndromeeng
dc.subjectrisky behavioureng
dc.subjectprevention of risky behavioureng
dc.subjectaggressive behavioureng
dc.titleProjevy rizikového chování u jedinců s Aspergerovým syndromemcze
dc.title.alternativeExpressions of risky behaviour in individuals with Asperger's syndrome.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag41426
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis focuses, due to the ensuing inclusion on the current theme of social-pedagogical activities " Expressions of risky behaviour in individuals with Asperger's syndrome." The thesis is divided into 10 chapters. The first three are devoted to autistic spectrum disorders, Asperger's syndrome and risky behaviour. Other chapters are focused on the aim of the thesis, research questions and chosen methodology of survey. The goal of the thesis was to determine the extent to which individuals with Asperger's syndrome perceive the set of social norms, whether they are aware of how they are presented and if they know anything about risky behaviour, which may be committed by non-compliance with these standards. There was important to find out, what methods their parents and teachers use in order to face these difficulties. This thesis used a qualitative research technique of semi-structured interviews with individuals with Asperger's syndrome, their parents and teachers. From interviews with individuals with Asperger's syndrome is clear that they are aware of some types of risky behaviour but most standards they automatically learn rather than logically justify the correctness or incorrectness of their behaviour. Parents said that they solve risky behaviour with their children just at the moment when it occurs. Teachers emphasize teaching assistants to be an important part of the teaching team. Discussion compares the identified conclusions of the research section, that have been divided into categories, with the available literature and statement in the theoretical part. Conclusion adds that the bachelor thesis could contribute to better understanding of this topic not only for teaching staff, but also for future graduates of pedagogical disciplines.eng
dc.date.accepted2017-05-17
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální pedagogikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam