• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Projevy rizikového chování u jedinců s Aspergerovým syndromem

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (866.4Kb)
    Posudek vedoucího práce (2.103Mb)
    Průběh obhajoby práce (241.4Kb)
    Datum
    2017
    Autor
    Tomanová, Katarína
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Bakalářská práce se zaměřuje, vzhledem k nastalé inkluzi, na aktuální téma sociálněpedagogické činnosti "Projevy rizikového chování u jedinců s Aspergerovým syndromem". Práce je členěna do 10 kapitol. První tři se věnují poruchám autistického spektra, Aspergerově syndromu a rizikovému chování. Další kapitoly jsou zaměřené na cíl práce, výzkumné otázky a zvolené metodice šetření. Cílem práce bylo zjistit, do jaké míry jedinci s Aspergerovým syndromem vnímají nastavené sociální normy, zdali si je uvědomují, jak jim jsou představovány a jestli si uvědomují rizikové chování, kterého se mohou dopustit nedodržováním těchto norem. Také jakými metodami se s těmito úskalími potýkají jejich rodiče a učitelé. V této práci byl uplatněn kvalitativní výzkum technikou polostrukturovaného rozhovoru s jedinci s Aspergerovým syndromem, jejich rodiči a učiteli. Z rozhovorů s jedinci s Aspergerovým syndromem vyplývá, že si sice některé typy rizikového chování uvědomují, avšak většinu norem mají spíše automaticky naučenou, než aby si logicky odůvodnili správnost či nesprávnost svého chování. Rodiče vypovídají, že rizikové chování řeší se svými dětmi až v momentě, kdy nějaké nastane. Učitelé vyzdvihují pedagogické asistenty, jako důležitou součást pedagogického týmu. Diskuze porovnává zjištěné závěry výzkumné části, které byly rozdělené do kategorií, s dostupnou literaturou a tvrzením v teoretické části práce. Závěr dodává, že by bakalářská práce mohla přispět k bližšímu poznání tohoto tématu nejen u pedagogických pracovníků, ale i budoucím absolventům pedagogických disciplín.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33034
    Kolekce
    • Pedagogická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV