dc.contributor.author | Dvořák, Petr | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T10:15:16Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T10:15:16Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-06-01 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33008 | |
dc.description.abstract | Cílem předkládaného souboru publikovaných článků je charakterizovat sociální dovednosti učitele jako součást jeho profesní kompetence a vymezit jejich význam ve výuce angličtiny komunikační metodou v edukačních interakcích ve školní třídě.
Teoretickými východisky výzkumů jejichž výsledky jednotlivé články předkládají jsou funkčně komunikační přístupu k jazyku a z něj vycházející komunikační metoda. Pozornost je věnována procesům interakce, komunikace a cizojazyčnému diskurzu ve školním prostředí s akcentem na cizojazyčnou výuku dospívajících. Na základě specifik cizojazyčné edukační interakce konkretizujeme sociální dovednosti učitele a vymezujeme sociálně-dovednostní aspekty cizojazyčné edukační interakce.
Zjištění výzkumů prezentovaných v předkládaných článcích se týkají zejména žákovské reflexe edukačního stylu učitelů angličtiny a edukačního působení učitele v konkrétní třídní interakci. Výzkum je rovněž zacílen na analýzu vybraných sociálně-dovednostních aspektů edukační interakce a diskurzu ve výuce angličtiny komunikační metodou. Konkrétně se jedná o žákovské a učitelské iniciace komunikace, otázky a distribuci komunikačních příležitostí. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Edukační styl učitele | cze |
dc.subject | interakce a komunikace ve školní třídě | cze |
dc.subject | diskurz školní třídy | cze |
dc.subject | učení a osvojování cílového jazyka | cze |
dc.subject | komunikační metoda ve výuce angličtiny | cze |
dc.subject | sociální dovednosti učitele | cze |
dc.subject | sociálně-dovednostní aspekty cizojazyčné výuky. | cze |
dc.subject | Teacher's educational style | eng |
dc.subject | classroom interaction | eng |
dc.subject | communication and discourse | eng |
dc.subject | communicative language teaching | eng |
dc.subject | social skills | eng |
dc.subject | social-skill aspects of foreign language teaching | eng |
dc.subject | learning | eng |
dc.subject | acquisition. | eng |
dc.title | Soubor publikovaných článků | cze |
dc.title.alternative | The Collection of Published Articles | eng |
dc.type | rigorózní práce | cze |
dc.identifier.stag | 48791 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of the collection of published articles is to define the requisite social skills of the English language teacher as a part of his/her professional competence, in the context of communicative language teaching in classroom interactions between English teachers and adolescent pupils.
The theoretical preliminaries of the research whose findings are presented in the articles are the functional communicative approach to language and communicative language teaching. The attention is paid to the processes of interaction, communication and classroom discourse at school with an emphasis on foreign language teaching. We try to specify social skills of the English teacher and define social-skill aspects of foreign language educational interactions.
The findings of the research presented in the articles concern mainly the educational style of English teachers and English teacher's behaviour in particular classroom interactions. The research is also focused on selected social-skill aspects of classroom discourse within communicative language teaching, specifically, pupils' and teachers' initiations of communication, questions, and the distribution of communication opportunities. | eng |
dc.date.accepted | 2016-11-02 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | PhDr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Dvořáková, Kateřina | |
dc.contributor.referee | Zemková, Ludmila | |
dc.description.defence | Uchazeč obsáhle představil soubor předkládaných článků a následně reagoval na otázky z posudku Dr. Dvořákové. | cze |