Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorDvořák, Petr
dc.date.accessioned2021-12-08T10:15:16Z
dc.date.available2021-12-08T10:15:16Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-06-01
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33008
dc.description.abstractCílem předkládaného souboru publikovaných článků je charakterizovat sociální dovednosti učitele jako součást jeho profesní kompetence a vymezit jejich význam ve výuce angličtiny komunikační metodou v edukačních interakcích ve školní třídě. Teoretickými východisky výzkumů jejichž výsledky jednotlivé články předkládají jsou funkčně komunikační přístupu k jazyku a z něj vycházející komunikační metoda. Pozornost je věnována procesům interakce, komunikace a cizojazyčnému diskurzu ve školním prostředí s akcentem na cizojazyčnou výuku dospívajících. Na základě specifik cizojazyčné edukační interakce konkretizujeme sociální dovednosti učitele a vymezujeme sociálně-dovednostní aspekty cizojazyčné edukační interakce. Zjištění výzkumů prezentovaných v předkládaných článcích se týkají zejména žákovské reflexe edukačního stylu učitelů angličtiny a edukačního působení učitele v konkrétní třídní interakci. Výzkum je rovněž zacílen na analýzu vybraných sociálně-dovednostních aspektů edukační interakce a diskurzu ve výuce angličtiny komunikační metodou. Konkrétně se jedná o žákovské a učitelské iniciace komunikace, otázky a distribuci komunikačních příležitostí.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectEdukační styl učitelecze
dc.subjectinterakce a komunikace ve školní tříděcze
dc.subjectdiskurz školní třídycze
dc.subjectučení a osvojování cílového jazykacze
dc.subjectkomunikační metoda ve výuce angličtinycze
dc.subjectsociální dovednosti učitelecze
dc.subjectsociálně-dovednostní aspekty cizojazyčné výuky.cze
dc.subjectTeacher's educational styleeng
dc.subjectclassroom interactioneng
dc.subjectcommunication and discourseeng
dc.subjectcommunicative language teachingeng
dc.subjectsocial skillseng
dc.subjectsocial-skill aspects of foreign language teachingeng
dc.subjectlearningeng
dc.subjectacquisition.eng
dc.titleSoubor publikovaných článkůcze
dc.title.alternativeThe Collection of Published Articleseng
dc.typerigorózní prácecze
dc.identifier.stag48791
dc.description.abstract-translatedThe aim of the collection of published articles is to define the requisite social skills of the English language teacher as a part of his/her professional competence, in the context of communicative language teaching in classroom interactions between English teachers and adolescent pupils. The theoretical preliminaries of the research whose findings are presented in the articles are the functional communicative approach to language and communicative language teaching. The attention is paid to the processes of interaction, communication and classroom discourse at school with an emphasis on foreign language teaching. We try to specify social skills of the English teacher and define social-skill aspects of foreign language educational interactions. The findings of the research presented in the articles concern mainly the educational style of English teachers and English teacher's behaviour in particular classroom interactions. The research is also focused on selected social-skill aspects of classroom discourse within communicative language teaching, specifically, pupils' and teachers' initiations of communication, questions, and the distribution of communication opportunities.eng
dc.date.accepted2016-11-02
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství anglického jazyka pro 2. stupeň ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-namePhDr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeDvořáková, Kateřina
dc.contributor.refereeZemková, Ludmila
dc.description.defenceUchazeč obsáhle představil soubor předkládaných článků a následně reagoval na otázky z posudku Dr. Dvořákové.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam