Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorGrúz, Michael
dc.date.accessioned2021-12-08T10:15:16Z
dc.date.available2021-12-08T10:15:16Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-06-01
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33007
dc.description.abstractRigorózní práce Čtenářský deník a ICT tradiční výuková metoda v kontextu moderních technologií je rozdělena na dva oddíly. Teoretická část se nejprve zabývá základními principy uměleckého textu, jeho recepcí a motivací k četbě. Pozornost je dále věnována literární a čtenářské výchově ve škole, ale i v mimoškolním životě dítěte, a to i v tzv. předčtenářském období. Stěžejní oddíl je zaměřen na vliv moderních technologií na výuku literatury a problematiku čtenářských (kulturních) deníků. Výzkumná část obsahuje výsledky dvou dotazníkových šetření. První z nich bylo určeno pro učitele českého jazyka a literatury, kteří působí na druhém stupni základních škola a na nižším stupni gymnázií, a kladlo si za úkol zmapovat jejich přístup k zadávání, kontrole, hodnocení a dalšímu využití čtenářských deníků v hodinách literární výchovy. Druhý dotazník zjišťoval žákovský přístup k individuální mimočítankové četbě a využívání tzv. online literárních příruček.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectrecepce literárního dílacze
dc.subjectdětský čtenářcze
dc.subjectčtenářská výchovacze
dc.subjectvýuka literaturycze
dc.subjectICT ve výuce literaturycze
dc.subjectčtenářský deníkcze
dc.subjectvýzkumcze
dc.subjectreader-response theoryeng
dc.subjectchild readereng
dc.subjectreader´s educationeng
dc.subjectteaching literatureeng
dc.subjectICT in teaching literatureeng
dc.subjectreader´s diaryeng
dc.subjectresearcheng
dc.titleČtenářský deník a ICT - tradiční výuková metoda v kontextu moderních technologiícze
dc.title.alternativeReader's diary and ICT - a traditional teaching method in the context of modern technologieseng
dc.typerigorózní prácecze
dc.identifier.stag48788
dc.description.abstract-translatedThe thesis Reader´s diary and ICT a traditional teaching method in the context of modern technologies is divided into two parts. The theoretical part deals with general principles of literature, literature reception and reader´s motivation. The attention is also paid to literary and reader´s education of children at school and in their free-time, including so-called pre-reading period as well. The main focus is on the impact of modern technologies on teaching literature and the method of a reader´s diary. The exploratory part includes outcomes of two questionnaire-based researches. The first one was designed for Czech language and literature teachers at secondary and lower level grammar schools, and its aim was to describe their attitude towards assigning, checking, evaluation and further use of readers´ diaries in literature lessons. The second questionnaire was focused on the pupils´ attitude towards assigned reading in relation to so-called online literature guide-books.eng
dc.date.accepted2016-11-02
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-namePhDr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeZelenka, Miloš
dc.description.defenceKandidát představil základní problémy své práce, zejména konkretizoval vlastní schéma liter. komunikace ve vztahu k internetové komunikaci; dále vysvětlil typologii literárních přístupů k zadávání individuální mimoško. četby. Po přečtení recenzních posudků kandidát náležitým způsobem zodpověděl jednotlivé otázky a pozitivně reagoval na připomínky. Následná diskuse se soustředila na funkčnost čtenářského deníku ve vztahu k moderním ICT technologiím.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam