dc.contributor.author | Grúz, Michael | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T10:15:16Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T10:15:16Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-06-01 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33007 | |
dc.description.abstract | Rigorózní práce Čtenářský deník a ICT tradiční výuková metoda v kontextu moderních technologií je rozdělena na dva oddíly. Teoretická část se nejprve zabývá základními principy uměleckého textu, jeho recepcí a motivací k četbě. Pozornost je dále věnována literární a čtenářské výchově ve škole, ale i v mimoškolním životě dítěte, a to i v tzv. předčtenářském období. Stěžejní oddíl je zaměřen na vliv moderních technologií na výuku literatury a problematiku čtenářských (kulturních) deníků. Výzkumná část obsahuje výsledky dvou dotazníkových šetření. První z nich bylo určeno pro učitele českého jazyka a literatury, kteří působí na druhém stupni základních škola a na nižším stupni gymnázií, a kladlo si za úkol zmapovat jejich přístup k zadávání, kontrole, hodnocení a dalšímu využití čtenářských deníků v hodinách literární výchovy. Druhý dotazník zjišťoval žákovský přístup k individuální mimočítankové četbě a využívání tzv. online literárních příruček. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | recepce literárního díla | cze |
dc.subject | dětský čtenář | cze |
dc.subject | čtenářská výchova | cze |
dc.subject | výuka literatury | cze |
dc.subject | ICT ve výuce literatury | cze |
dc.subject | čtenářský deník | cze |
dc.subject | výzkum | cze |
dc.subject | reader-response theory | eng |
dc.subject | child reader | eng |
dc.subject | reader´s education | eng |
dc.subject | teaching literature | eng |
dc.subject | ICT in teaching literature | eng |
dc.subject | reader´s diary | eng |
dc.subject | research | eng |
dc.title | Čtenářský deník a ICT - tradiční výuková metoda v kontextu moderních technologií | cze |
dc.title.alternative | Reader's diary and ICT - a traditional teaching method in the context of modern technologies | eng |
dc.type | rigorózní práce | cze |
dc.identifier.stag | 48788 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis Reader´s diary and ICT a traditional teaching method in the context of modern technologies is divided into two parts. The theoretical part deals with general principles of literature, literature reception and reader´s motivation. The attention is also paid to literary and reader´s education of children at school and in their free-time, including so-called pre-reading period as well. The main focus is on the impact of modern technologies on teaching literature and the method of a reader´s diary. The exploratory part includes outcomes of two questionnaire-based researches. The first one was designed for Czech language and literature teachers at secondary and lower level grammar schools, and its aim was to describe their attitude towards assigning, checking, evaluation and further use of readers´ diaries in literature lessons. The second questionnaire was focused on the pupils´ attitude towards assigned reading in relation to so-called online literature guide-books. | eng |
dc.date.accepted | 2016-11-02 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | PhDr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Zelenka, Miloš | |
dc.description.defence | Kandidát představil základní problémy své práce, zejména konkretizoval vlastní schéma liter. komunikace ve vztahu k internetové komunikaci; dále vysvětlil typologii literárních přístupů k zadávání individuální mimoško. četby. Po přečtení recenzních posudků kandidát náležitým způsobem zodpověděl jednotlivé otázky a pozitivně reagoval na připomínky. Následná diskuse se soustředila na funkčnost čtenářského deníku ve vztahu k moderním ICT technologiím. | cze |