dc.contributor.advisor | Lietavcová, Martina | |
dc.contributor.author | Svobodová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T10:05:48Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T10:05:48Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-03-24 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/32619 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zaměřuje na vývoj předškolního dítěte, především
na fonologické a morfologické schopnosti dětí v tomto věku.
Cílem práce je zmapovat rizika pro další vývoj čtenářských dovedností
a naznačit možnosti snížení těchto rizik systematickou prací s dětmi v podmínkách běžné mateřské školy.
V teoretické části je definován fyzický, psychický a sociální vývoj dítěte, dále
školní zralost a připravenost, odklad školní docházky, řeč a také čtyři jazykové roviny,především fonologická a morfologická rovina.
Praktická část je zaměřena na kvantitativní šetření dětí předškolního věku,
v jehož rámci jsou u dětí sledovány vybrané proměnné, především fonologické
a morfologické schopnosti, postup, získané výsledky a jsou doporučena cvičení
k rozvoji těchto schopností. | cze |
dc.format | 58 | |
dc.format | 58 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Dítě předškolního věku | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | školní zralost | cze |
dc.subject | školní připravenost | cze |
dc.subject | řeč | cze |
dc.subject | odklad školní docházky | cze |
dc.subject | jazykové roviny | cze |
dc.subject | fonologické a morfologické schopnosti. | cze |
dc.subject | Preschool children | eng |
dc.subject | preschool | eng |
dc.subject | readiness for school | eng |
dc.subject | speech | eng |
dc.subject | postponement of school attendance | eng |
dc.subject | language levels | eng |
dc.subject | phonological and morphological abilities | eng |
dc.title | Fonologické a morfologické schopností dětí předškolního věku | cze |
dc.title.alternative | Phonological and morphological skills of preschool children | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 42618 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor's thesis is focusing on the development of preschool children,
primarily on their phonological and morphological abilities.
The main objective of this thesis is to examine further risks of reading abilities,indicating possibilities of reducing all these risks by the methodical work with children of preschool age.
In the theoretical definition the physical, psychological and social development
of children is defined, as well as their maturity and readiness for school in regards to speech as well as their phonological and morphological abilities.
The practical part is focused on quantitative research of preschool children,
with a focus specifically on the observation of variables, mostly in phonological and morphological abilities, techniques, practices. Based on obtained results are recommended exercises for the development of these abilities. | eng |
dc.date.accepted | 2016-04-20 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |