Fonologické a morfologické schopností dětí předškolního věku
Abstrakt
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vývoj předškolního dítěte, především
na fonologické a morfologické schopnosti dětí v tomto věku.
Cílem práce je zmapovat rizika pro další vývoj čtenářských dovedností
a naznačit možnosti snížení těchto rizik systematickou prací s dětmi v podmínkách běžné mateřské školy.
V teoretické části je definován fyzický, psychický a sociální vývoj dítěte, dále
školní zralost a připravenost, odklad školní docházky, řeč a také čtyři jazykové roviny,především fonologická a morfologická rovina.
Praktická část je zaměřena na kvantitativní šetření dětí předškolního věku,
v jehož rámci jsou u dětí sledovány vybrané proměnné, především fonologické
a morfologické schopnosti, postup, získané výsledky a jsou doporučena cvičení
k rozvoji těchto schopností.