dc.contributor.advisor | Nehrerová, Erika | |
dc.contributor.author | Mrázková, Iva | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T10:05:24Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T10:05:24Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-04-07 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/32600 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce je zaměřena na prevenci vad výslovnosti u dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část seznamuje čtenáře s problematikou sociálně znevýhodněných rodin, vymezuje základní pojmy komunikace, seznamuje ho se stádii vývoje dětské řeči a s narušenou komunikační schopností a zaměřuje se na dyslálii. V neposlední řadě čtenáře obeznámí s možnostmi prevence vad výslovnosti.
Cílem praktické části je sestavení artikulačních a dechových cvičení pro každodenní práci učitelek v MŠ a tím jí ukázat, jak pracovat s dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí tak, aby se předcházelo vadám výslovnosti. Šetření je uskutečněno kvalitativně, metodou zúčastněného nestrukturovaného pozorování a doplněno pracovními listy. | cze |
dc.format | 61 s., 42 s.(26600 znaků) | |
dc.format | 61 s., 42 s.(26600 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | komunikace | cze |
dc.subject | dyslálie | cze |
dc.subject | prevence vad výslovnosti | cze |
dc.subject | vývoj dětské řeči | cze |
dc.subject | jazykové roviny | cze |
dc.subject | motorika | cze |
dc.subject | smyslové vnímání | cze |
dc.subject | jazyková chvilka | cze |
dc.subject | artikulační cvičení | cze |
dc.subject | fonační cvičení | cze |
dc.subject | dechové cvičení. | cze |
dc.subject | communication | eng |
dc.subject | dyslalia | eng |
dc.subject | preventing defects of pronunciation | eng |
dc.subject | development of children's speech | eng |
dc.subject | language level | eng |
dc.subject | motor skills | eng |
dc.subject | sensory perception | eng |
dc.subject | language moment | eng |
dc.subject | articulation exercises | eng |
dc.subject | phonation exercises | eng |
dc.subject | breathing exercises . | eng |
dc.title | Prevence vad výslovnosti u dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí | cze |
dc.title.alternative | Preventing defects of pronunciation among children from socially disadvantaged backgrounds | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 42539 | |
dc.description.abstract-translated | Bachelor thesis is focused on prevention of speech defects among to children from socially disadvantaged backgrounds. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part introduces the reader with socially disadvantaged families, defines the basic concepts of communication, introduce them to the stages of development of children's speech and impaired communication abilities and focuses on dyslalia. Finally, readers familiar with the possibilities of preventing defects of pronunciation.
The goal of the practical part is a compilation articulation and breathing exercises for daily work of teachers in the kindergarten and thus show her how to work with children from socially disadvantaged environment, so as to prevent defects pronunciation. The survey is carried out qualitatively, by participating unstructured observation and completed worksheets. | eng |
dc.date.accepted | 2016-05-18 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Sociální pedagogika | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |