Výuka první pomoci na druhém stupni základních škol
Abstrakt
Bakalářská práce se zabývá porovnáním vybraných škol z hlediska realizace výuky první pomoci a znalostí žáků, jimiž disponují. V práci je obsažena problematika první pomoci obohacená o nejnovější postupy a vyhodnocení dotazníkového šetření, které bylo hlavní náplní práce. Osloveni byli žáci 9. tříd z 8 různých základních škol ze dvou krajů České republiky (Jihočeského kraje a Kraje Vysočiny), přičemž bylo získáno 252 respondentů. Skrze dotazníkové šetření bylo zjištěno, jak a kdy se na jednotlivých základních školách uskutečňuje výuka první pomoci. Dále byla získána data umožňující jisté porovnání znalostí žáků.
V práci se ukazuje silný vliv mimoškolních aktivit a akcí spojených s první pomocí na znalosti žáků, kteří dané možnosti využili. Naopak se neprojevuje výrazný vliv způsobu výuky, který by bylo možné předpokládat.