Faktory ovlivňující umístění dítěte do Montessori školky
Abstrakt
V této práci se zabývám hledáním motivů, které vedly rodiče k výběru alternativního předškolního zařízení pro jejich dítě, konkrétně Montessori mateřské školy ve Vlašimi. V teoretické části popisuji Montessori pedagogiku, neopomenu ani její zakladatelku Mariu Montessori. Dále čtenáře seznamuji s modrou Montessori třídou v Mateřské škole Vorlina. Věnuji se tématu motivace jakožto psychologickému jevu. Tuto část uzavírá deskripce použité metodologie, kterou je kvalitativní výzkum prováděný formou polostrukturovaných rozhovorů. V praktické části analyzuji data získaná od konkrétních respondentů pomocí kódování a kategorizace. Následuje tvorba samotného analytického příběhu, který shrnuje celkový výstup z provedených rozhovorů. V závěru práce se zamýšlím nad výsledky provedeného zkoumání.