Hračka jako didaktická pomůcka pro dítě předškolního věku
Abstrakt
Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na dětskou hru a hračku. Herní
předmět je zde koncipován jako didaktická pomůcka, která má pomáhat při vývoji dítěte v období jeho předškolního věku. Práce je rozdělena na dvě části - praktickou a teoretickou.
V první, teoretické části, najdeme shrnutí základních informací o hračce
pro předškolní věk její definici, jakým způsobem se vyvíjela, včetně problematiky těchto herních předmětů pro věkovou kategorii tří až šesti let. Najdeme zde zmíněny funkce a význam hračky pro preprimární sféru vývoje, včetně důležitých aspektů rozvoje osobnosti v předškolním období.
V druhé části práce jsou aplikovány shrnuté poznatky o problematice
předškolního dítěte a dětské hračky. Je zde rozvinuta metoda a realizace
vybraného herního předmětu stavebnice. Celkový postup a realizace tří
vybraných stavebnic, určených pro děti ve věkové skupině čtyř až pěti let. Cílem práce je zhotovit takové stavebnice, které budou rozvíjet dětskou imaginaci a prostorové vnímání.