dc.contributor.advisor | Murad, Salim | |
dc.contributor.author | Václavová, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T13:44:27Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T13:44:27Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011-10-17 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/28949 | |
dc.description.abstract | ANOTACE
Rigorózní práce pojednává o Evropském parlamentu jako jediné přímo volené instituci Evropské unie ve vzdělávacím oboru Výchova k občanství. Úvodní části práce se zabývají historickým kontextem integrace Evropské unie a vzniku Parlamentního shromáždění ESUO. Následující kapitoly se zabývají otázkou prvních přímých voleb do Evropského parlamentu, jejich vznikem, vývojem i důvody poklesu zájmu Evropanů hlasovat do této nadnárodní instituce. Pro přiblížení okolností evropských voleb v České republice se jedna z kapitol věnuje i této problematice. Druhá část práce nabízí pohled do české kurikulární reformy podporující posílení evropské dimenze ve vzdělávání a postavení Evropského parlamentu ve výuce vzdělávacího oboru Výchova k občanství. V závěru je analyzován dotazníkový průzkum, kterého se účastnili učitelé druhého stupně základních škol Jihočeského kraje, kteří vyučují předmět vzdělávacího oboru Výchova k občanství.
Práce vychází ze studia celostátní české a zahraniční literatury a pramenů. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Klíčová slova: Evropský parlament | cze |
dc.subject | přímé volby | cze |
dc.subject | volební účast | cze |
dc.subject | evropská dimenze ve vzdělávání | cze |
dc.subject | Evropský parlament ve výuce | cze |
dc.subject | dotazníkový průzkum. | cze |
dc.subject | Keywords: EuropeanParliament | eng |
dc.subject | direct elections | eng |
dc.subject | voterturnout | eng |
dc.subject | Europeandimension in education | eng |
dc.subject | EuropeanParliament in schoollessons | eng |
dc.subject | questionnairesurvey. | eng |
dc.title | "Evropský parlament - přímo volená instituce EU ve výuce vzdělávacího oboru výchova k občanství" | cze |
dc.title.alternative | EUROPEAN PARLIAMENT | eng |
dc.type | rigorózní práce | cze |
dc.identifier.stag | 26667 | |
dc.description.abstract-translated | ANNOTATION
Thepresentdoctoral thesis explorestheEuropeanParliament as theonlyonedirectlyelectedinstitutionoftheEuropean Union as taughtwithintheeducationalsubject "Education to citizenship". Theintroductorypartsofthedoctoral thesis engage in thehistoricalcontextofintegrationoftheEuropean Union and formationoftheParliamentaryAssembly ECSC. Thefollowingchaptersexaminetheissueofthefirst direct electionintotheEuropeanParliament, itsformation, development and reasonswhytheEuropeans' interest to vote in the said transnational institution is on the decline. To furtherclarifycircumstancesofEuropeanelections in the Czech Republic, oneofthechaptersinvestigates these problems. Theother part ofthedoctoral thesis provides a viewintothe Czech curricularreform, whichsupportstheEuropeandimension in education and thepositionoftheEuropeanParliament in lessonsoftheeducationalsubject "Education to citizenship". Theconcluding part analyses a questionnairesurvey in whichteachersoftheeducationalsubject "Education to citizenship" forsecondaryschools in theSouth Bohemian region participated.
Thedoctoral thesis isbased on national and foreignliterature and otherdocumentarysources. | eng |
dc.date.accepted | 2011-10-26 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství občanské výchovy pro 2. stupeň ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | PhDr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Pavličíková, Helena | |
dc.description.defence | Mgr. Zuzana Václavová představila tři základní části své rigorózní práce. V obhajobě se soustředila na didaktickou problematiku euroskepticismu a využití mediální a multikulturní výchovy při výuce evropského občanství a evropanství.
Klasifikace obhajoby rigorózní práce: vyhověla | cze |