Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠebeš, Marek
dc.contributor.authorLukešová, Daniela
dc.date.accessioned2021-12-07T13:40:56Z
dc.date.available2021-12-07T13:40:56Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-04-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/28824
dc.description.abstractTato diplomová práce směřuje k nalezení rozdílu mezi komerčními médii a médii veřejné služby vzhledem ke stupni bulvarizace. Práce vychází z předpokladu, že bulvární principy nezasahují jen komerční média, ale v důsledku postupného vývoje mediálního průmyslu pronikají i do médií veřejné služby. Práce se tedy zaměřuje na důvody i podoby pronikání bulvárních principů do veřejnoprávních médií. V teoretické části jsou nastíněna základní teoretická a terminologická východiska k tématu médií veřejné služby a k tématu bulvárních principů. Jsou zde prezentovány charakteristické znaky bulvárních médií nejen v oblasti tematické, ale také v oblasti jazykové. V části analytické jsou nejprve představeny použité metody a následně se práce pokouší o nastínění situace v současných médiích veřejné služby, konkrétně na příkladu rozhlasového vysílání. Praktická část této diplomové práce je postavena na obsahové analýze mediálních sdělení. Veřejnoprávní média reprezentuje Český rozhlas 1 - Radiožurnál, konkrétně jeho zpravodajské relace. Práce se nejen pokusí nalézt bulvární principy ve vysílání tohoto média, ale snaží se také provést jeho srovnání se zpravodajstvím komerčních médií, zastoupených rozhlasovou stanicí Rádio Impuls. Cílem práce je potvrzení, případně vyvrácení předpokladu, že média veřejné služby v České republice jsou zasažena jistým stupněm bulvarizace v podobě pronikání bulvárních principů.cze
dc.format114 s. (157 371 znaků)
dc.format114 s. (157 371 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmasová médiacze
dc.subjectteorie společenské odpovědnosticze
dc.subjectmédia veřejné službycze
dc.subjectveřejný zájemcze
dc.subjectbulvarizacecze
dc.subjectinfotainmentcze
dc.subjectkomerční médiacze
dc.subjectzpravodajstvícze
dc.subjectrozhlasové vysílánícze
dc.subjecttematická analýzacze
dc.subjectmass mediaeng
dc.subjecttheory of social responsibilityeng
dc.subjectpublic service mediaeng
dc.subjectpublic interesteng
dc.subjecttabloidizationeng
dc.subjectinfotainmenteng
dc.subjecttabloid mediaeng
dc.subjectnewseng
dc.subjectradio broadcastingeng
dc.subjectthematic analysiseng
dc.titleBulvarizace a média veřejné službycze
dc.title.alternativeTabloidization and public service mediaeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag17526
dc.description.abstract-translatedThis thesis seeks to define the difference between commercial media and public service media, given the degree of tabloidization. The work is based on the assumption that the tabloid principles do not interfere only the commercial media, but due to the gradual development of the media industry they even penetrate the public service media. The work is focused on the reasons and forms of penetration by the tabloid media principles to the public. The theoretical section outlines the basic theoretical background and terminology to the topic of public service media and to the topic of tabloid principles. There are presented the characteristics of the tabloid media in the theoretical part, not only in theme but also in language. At first the methods used are presented in the analytic part and then work attempts to outline the current situation in the public service media, specifically on the example of radio broadcasting. The practical part of this thesis is based on the content analysis of media messages. Public media represents the Český Rozhlas 1 - Radiožurnál, concretely its news reports. This work not only tries to find the tabloid principles in broadcast of this media, but also try to make its comparison with the news of commercial media, represented by broadcasting station Radio Impuls. Aim of this work is to confirm or eventually to refute the assumption that public service media in the Czech Republic are affected by some degree of tabloidization in the form of penetration of tabloid principles.eng
dc.date.accepted2011-05-26
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJ-OV/ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam