Mládež, hodnoty a média.
Abstrakt
Předložená bakalářská práce se zabývá problematikou hodnotové orientace současné mládeže, vlivu mediálních vzorů a médií jako takových na hodnotovou orientaci naší mládeže. Práce je v teoretické části zaměřena do tří oblastí. První oblast se věnuje hodnotové orientaci obecně, definuje druhy a podstatu hodnot, věnuje se také axiologii v dějinách filosofie. Druhá oblast se zabývá hodnotami, zájmy, postoji a dospíváním obecně. Dále axiologickým pohledem na mládež. Třetí oblast je zaměřena na média a právní normy omezující jejich činnost v rámci ochrany mládeže. Praktická část spočívá ve vypracování dotazníku zachycujícího intenzitu konzumace mediální nabídky, vlivu mediálních vzorů a míry přejímání názorů, hodnot a postojů v předkládaných médiích. Také v provedení výzkumu na středních školách a učilištích a ve vyhodnocení výzkumných dotazníků.
Kolekce
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Nová média ve volnočasových výtvarných aktivitách
Ševčíková, Edita (Jihočeská univerzita, 2011)Práce se zabývá možnostmi využití nových médií v rámci výtvarných volnočasových aktivit. Teoretická část se zabývá tradičními médii s návazností na média nová. Dále popisuje nová média v umění s možností jejich využití ve ... -
Média a jejich vliv na delikventní chování dětí a mladistvých
Janouchová, Veronika (Jihočeská univerzita, 2010)Diplomová práce "Média a jejich vliv na delikventní chování dětí a mladistvých" se zabývá studií možného vlivu médií na děti a mladistvé, kteří se dopustili delikventního jednání. Média mají v moderních společnostech zásadní ... -
Bulvarizace a média veřejné služby
Lukešová, Daniela (Jihočeská univerzita, 2011)Tato diplomová práce směřuje k nalezení rozdílu mezi komerčními médii a médii veřejné služby vzhledem ke stupni bulvarizace. Práce vychází z předpokladu, že bulvární principy nezasahují jen komerční média, ale v důsledku ...