dc.contributor.advisor | Bauman, Petr | |
dc.contributor.author | Hubená, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T13:06:02Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T13:06:02Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-04-08 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/2875 | |
dc.description.abstract | V první části se práce zaměřuje na stručné nastínění problematiky Filosofie pro děti.
Hlavní náplní práce je srovnání dvou přístupů k filosofování s dětmi. Pojednává o východiscích směrů a hledá rozdíly mezi nimi. Porovnává hlavní cíle, postavení a roli učitele při filosofování s dětmi Lipmanova a Brenifierova pojetí. Zabývá se rozhovorem, diskuzí a dialogem při filosofickém hledání s dětmi. Popisuje důležité oblasti rozvoje osobností všech účinkujících.
Práce se snaží navrhnout možnost propojení obou směrů. Popisuje důvody k takovému spojení. V praktické části je uveden konkrétní způsob realizace spojení obou směrů při filosofování s dětmi. | cze |
dc.format | 42 s. | |
dc.format | 42 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Mathew Lipman | cze |
dc.subject | Oscar Brenifier | cze |
dc.subject | filosofické hledání | cze |
dc.subject | dotazování | cze |
dc.subject | diskuze | cze |
dc.subject | dialog | cze |
dc.subject | logické myšlení | cze |
dc.subject | kritické myšlení | cze |
dc.subject | tvořivé myšlení | cze |
dc.subject | angažované myšlení | cze |
dc.subject | filosofické myšlení | cze |
dc.subject | filosofie | cze |
dc.subject | učitel | cze |
dc.subject | Mathew Lipman | eng |
dc.subject | Oscar Brenifier | eng |
dc.subject | philosofical inquiry | eng |
dc.subject | interrogation | eng |
dc.subject | discussion | eng |
dc.subject | dialog | eng |
dc.subject | logical thinking | eng |
dc.subject | kritical thinking | eng |
dc.subject | creative thinking | eng |
dc.subject | caring thinking | eng |
dc.subject | philosophical thinking | eng |
dc.subject | philosophy | eng |
dc.subject | teacher | eng |
dc.title | Srovnání přístupů M. Lipmana a O. Brenifiera k filosofování s dětmi | cze |
dc.title.alternative | The compare of M. Lipman?s and O. Brenifier?s methods to philosophizing with children | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 22589 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis focuses on Philosophy for Children (P4C). Outline of this issue describes in the first part of this study. The main aim of thesis is compare two approaches to philosophy with children. The study deals with starting point for ways and is looked for their differences. Lipman's and Brenifier's methods is confronted (main issues of methods, teacher?s position and his role during the philosophizing with children). The thesis deals with conversation, discussion and dialogue during philosophical search and describes important field of development all personality performers.
The thesis endeavours to suggest possibilities of combining both methods. The reasons for this connection is presented. In the practical part of study, actual implementation of connection of Lipman?s and Brenifier?s methods is described. | eng |
dc.date.accepted | 2013-09-03 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |