dc.contributor.advisor | Bauman, Petr | |
dc.contributor.author | Bláhová, Klára | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T13:00:36Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T13:00:36Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-06-13 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/2616 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá kritickým rozborem díla Thinking in Education M. Lipmana, které se zde věnuje otázce rozvoje myšlení v rámci vzdělávací praxe. Vysvětluje důvody důležitosti schopnosti dialogu, schopnosti kriticky myslet, ale zároveň využívat tvořivého a angažovaného myšlení. Uvádí, že schopnost myslet by měla být efektem edukace, a to nejen coby příprava na život v demokratické společnosti. Práce shrnuje názory kritiků zmíněné teorie. | cze |
dc.format | 82 s. (119 055 znaků) | |
dc.format | 82 s. (119 055 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | filosofie | cze |
dc.subject | filosofie pro děti | cze |
dc.subject | výchova | cze |
dc.subject | vzdělání | cze |
dc.subject | rozvoj úsudku | cze |
dc.subject | logické myšlení | cze |
dc.subject | kritické myšlení | cze |
dc.subject | tvořivé myšlení | cze |
dc.subject | angažované myšlení | cze |
dc.subject | dialog | cze |
dc.subject | hledající společenství | cze |
dc.subject | Matthew Lipman | cze |
dc.subject | philosophy | eng |
dc.subject | Philosophy for children | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | fostering judgement | eng |
dc.subject | logical thinking | eng |
dc.subject | carying thinking | eng |
dc.subject | critical thinking | eng |
dc.subject | creative thinking | eng |
dc.subject | dialogue | eng |
dc.subject | community of inquiry | eng |
dc.subject | Matthew Lipman | eng |
dc.title | M. Lipman: Thinking in Education | cze |
dc.title.alternative | M. Lipman: Thinking in Education | eng |
dc.title.alternative | Kritický rozbor díla | cze |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 35302 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis presents the critical analysis of the work Thinking in Education by M. Lipman It deals with the problemc of fostering thinking through education. It explains the reasons of the relevance of the dialoque ability, critical thinking and also use of the creative and caring thinking. Also it explains that the thinking skills should be the effect of the education not only as a preparation for a life in the democratic society. The thesis summarize the views of it's critics. | eng |
dc.date.accepted | 2014-09-05 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |