Vývoj hry Tower Defense
Abstrakt
Cílem této práce je vytvořit tutoriál, který bude popisovat vývoj hry typu Tower Defense. Tento tutoriál bude sloužit jako výukový příklad pro všechny, kteří se chtějí vydat na cestu a stát se budoucím programátorem počítačových her. V tomto tutoriálu bude popsáno, co všechno musí obsahovat tento typ hry, čeho se vyvarovat a jak řešit některé problémy při psaní her. Hra použitá v tutoriálu bude implementována v jazyce Java. Cílem je tedy poskytnout osnovu a inspiraci při psaní obdobné hry. Jsou zohledněny různá úskalí v problematice programování, které mají vliv na efektivitu her.
Hlavní přínos práce spočívá v popisu a analýze psaní počítačových her a následném pochopení psaní počítačových her. Tyto znalosti lze aplikovat i na jiné aplikace než hry. Přinos praktické části práce spočívá v prozkoumání nejdůležitějších částí hry, nejzajímavějších algoritmů a funkcí, které jsou zde použity, jež je možné následně použít v jiných hrách nebo aplikací. Pro zájemce o programování her je užitečný návrh vlastní aplikace.