dc.contributor.advisor | Líbal, Libor | |
dc.contributor.author | Koča, Milan | |
dc.date.accessioned | 2021-12-03T12:23:28Z | |
dc.date.available | 2021-12-03T12:23:28Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011-05-24 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/20059 | |
dc.description.abstract | V této práci se zabývám organizacemi a organizováním povodňových opatření v ČR do roku 2000 a po roce 2000. V práci komparuji platné a již neplatné právní normy, jejich srovnáním sleduji, jak se tato legislativa ohledně organizací a organizování povodňových opatření v ČR vyvíjela a jak je činnost upravena v současné době.
Nejprve jsem srovnával zákonné normy platné do povodně v roce 1997 a po ní, následně legislativu, která byla již na základě povodní v roce 1997 změněna a současný text zákona č. 254/2001 Sb., o vodách. Zákony 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a zákon č.240/2000 Sb., o krizovém řízení, které vznikly jako reakce na společenskou objednávku po povodni v roce 1997, kdy díky nekoordinovanému postupu a zmatku při této povodni došlo k obrovským škodám a to nejen na životech, zdraví lidí, ale i na jejich majetku, vzhledem k datu svému vzniku srovnávány nebyly.
Funkčnost současného souboru zákonů jsem doložil praktickými výstupy z povodní z roku 1997 a z roku 2002, ze kterých jednoznačně vyplynul závěr, že legislativa před rokem 2000 nebyla dobrá a to ani po snaze ji zpřesnit po povodni 1997. Tyto nedostatky byly odstraněny a vodní zákon spolu se zákony o IZS a o krizovém řízení je moderním a funkčním modelem, což vynikne právě při porovnání výstupů z povodní z roku 1997 a z roku 2002.
Jako dílčí nedostatek zákona č. 254/2001 Sb., o vodách jsem vyhodnotil dualitu řízení, ke kterému dochází při vyhlášení krizového stavu. Povodeň je jednou z mnoha možných mimořádných událostí a její řešení by se nemělo v operativních činnostech kolektivních řídících orgánů ? komisí odlišovat názvoslovně, protože to způsobuje v praxi řadu zmatků a nedorozumění. Řešením by bylo zrušení povodňových komisí, čímž by se odstranila rozpolcenost řízení během vývoje povodně, případná nedorozumění, zmatek v názvech orgánů a podobně. | cze |
dc.format | 149 s. (210 897 znaků) | |
dc.format | 149 s. (210 897 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | povodeň | cze |
dc.subject | legislativa | cze |
dc.subject | komparace | cze |
dc.subject | organizace | cze |
dc.subject | organizování | cze |
dc.subject | zákon | cze |
dc.subject | protipovodňová opatření | cze |
dc.subject | stupeň povodňové aktivity | cze |
dc.subject | integrovaný záchranný systém | cze |
dc.subject | flood | eng |
dc.subject | legislation | eng |
dc.subject | comparison | eng |
dc.subject | organisation | eng |
dc.subject | organising | eng |
dc.subject | act | eng |
dc.subject | flood measures | eng |
dc.subject | flood activity degree | eng |
dc.subject | Integrated Rescue System | eng |
dc.title | Organizace a organizování povodňových opatření v České republice do roku 2000
a po roce 2000 | cze |
dc.title.alternative | Organization and Organizing of Flood Measures in the Czech Republic until 2000 and after 2000 | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 20744 | |
dc.description.abstract-translated | In this thesis I deal with organisations and organising of flood measures in the Czech Rep. until 2000 and after 2000. In the thesis I compare valid and no longer valid legislative regulations; by comparing them I observe the development of legislation concerning organisations and organising of flood measures in the Czech Rep. as well as the current legislative framework in this field.
First, I compared legislative regulations valid until the flood of 1997 and after it and subsequently legislation that was changed on the basis of the flood of 1997 and the currently valid text of the Water Act no. 254/2001 Coll. The Acts no. 239/2000 Coll. on the Integrated Rescue System and the Act no. 240/2000 Coll. on Crisis Management, which were adopted in response to the community demand after the flood of 1997, when due to uncoordinated actions and confusion during the flood huge damage occurred to lives and health of people as well as their property, were not compared with regard to the date of their adoption.
I have documented functionality of the current legislative set with practical outputs from the floods of 1997 and 2002 that clearly indicate the conclusion that legislation before 2000 was not good, even after the effort to improve it after the flood of 1997. These shortcomings have been remedied and the Water Act together with the Acts on the Integrated Rescue System and the Crisis Management represent a modern and functional model, which becomes apparent if you compare the outputs of the floods of 1997 and 2002.
I consider the duality of management that occurs on announcement of a critical state as a partial flaw of the Act no. 254/2001 Coll. A flood is one of many possible emergency events and its solution should not be terminologically differentiated in the operative activities of collective management bodies - commissions - as in practice this results in a number of states of confusion and misunderstanding. A solution might consist in cancellation of flood commissions, which would remove management inconsistency during the development of a flood, possible misunderstanding, ambiguity in names of organisations, etc. | eng |
dc.date.accepted | 2011-06-17 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Civilní nouzová připravenost | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Ochrana obyvatelstva | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Šafr, Gustav | |