dc.contributor.advisor | Vokoun, Jaroslav | |
dc.contributor.author | Dvořáková, Eva | |
dc.date.accessioned | 2021-11-19T12:14:02Z | |
dc.date.available | 2021-11-19T12:14:02Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010-03-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/1459 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá zmapováním vývoje a úlohy církevních škol v ČR v posledních dvaceti letech. Teologické fakulty doplňují pohled na teologické a církevní vzdělání v ČR. Je volným pokračováním bakalářské práce, která byla úspěšně obhájena na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v lednu 2007. Vychází z historie školství a pedagogiky včetně církevních škol a z platných zákonných předpisů a norem pro jejich fungování. Je psána na základě zkušeností z autorčiny praxe vedoucí pracovnice církevní školy.
Zabývá se úlohou řídících pracovníků, personalistikou a teologickou reflexí církevního školství. Zaměřuje se na ekonomiku i vybavení, na cíle a poslání těchto škol. V širokém spektru možností, které mají církevní školy v 21. století, mohou uplatnit svůj potenciál neotřelým způsobem evangelizace, misijní službou a pastorací. | cze |
dc.format | 104 s. (174 822), 26 s. příloh | |
dc.format | 104 s. (174 822), 26 s. příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | školy a školská zařízení zřizovaná registrovanou církví (?církevní školy?) | cze |
dc.subject | školy a školská zařízení zřizovaná MŠMT | cze |
dc.subject | krajem | cze |
dc.subject | obcí nebo dobrovolným svazkem obcí (?veřejné školy?) | cze |
dc.subject | školská právnická osoba | cze |
dc.subject | historie školství | cze |
dc.subject | služba | cze |
dc.subject | pastorace a misie | cze |
dc.subject | vedení církevních škol | cze |
dc.subject | pedagogové | cze |
dc.subject | mzdy a zaměstnanecké výhody | cze |
dc.subject | vybavení | cze |
dc.subject | cíle | cze |
dc.subject | vize a poslání těchto škol | cze |
dc.subject | schools and educational institutions founded by registered churches ("church schools") | eng |
dc.subject | schools and educational institutions founded by the Ministry of Education | eng |
dc.subject | Youth and Sports | eng |
dc.subject | by regions | eng |
dc.subject | municipality or voluntary union of municipalities ("public schools") | eng |
dc.subject | educational legal entity | eng |
dc.subject | history of education | eng |
dc.subject | service | eng |
dc.subject | pastoral work and mission | eng |
dc.subject | management of church schools | eng |
dc.subject | teachers | eng |
dc.subject | salaries and benefits | eng |
dc.subject | equipment | eng |
dc.subject | goals | eng |
dc.subject | visions and targets of church schools | eng |
dc.title | DVACET LET CÍRKEVNÍHO ŠKOLSTVÍ V ČESKÉ REPUBLICE (1991 - 2010) Zákonné a biblické normy; služba a pastorace v církevních školách | cze |
dc.title.alternative | 20 years of church affiliated education in the Czech Republic (1991-2010). Legal and biblical standards; service and pastoral work at church schools. Praha 2010 | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 14971 | |
dc.description.abstract-translated | Presented master thesis deals with description of the gradual development and positions of the church schools in CR during the last 20 years. These schools are then complemented by the schools of theology at CR universities. This thesis is in a certain way a continuation of a bachelor thesis, successfully defended in 2007 at the School of Education of Charles University. The thesis describes in brief the history of education and pedagogy in general, church schools including. Then there are specified all the pertinent valid legal regulations for operation of church schools based on experience of the author from a managerial position of such a school for many years.
The role of the general management and management of human resources on one side and the theological reflection of the church schools on the other side is discussed. In detail, the equipment of the facilities and their economy is analyzed as well as the goals and calling of these schools. In a wide spectrum of opportunities open to church schools in 21st century their potential can be used through new and fresh methods for evangelizing, mission and pastoral care. | eng |
dc.date.accepted | 2010-09-03 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Teologie služby | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Teologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |