Historie waldorfské školy ve světě a ČR, porovnání waldorfské pedagogiky s ostatními klasickými reformními směry
Abstrakt
Práce se zabývá historií waldorfských škol a porovnává waldorfskou pedagogiku s ostatními klasickými reformními školami. Na začátku práce je vymezen pojem alternativní škola a typologie alternativních škol. Dále je práce zaměřena na vznik a vývoj waldorfských škol ve světě a České republice. Podrobněji popisuje vznik první waldorfské školy v Německu a v Čechách. Zmíněn je zakladatel waldorfské pedagogiky Rudolf Steiner. V kapitole o první waldorfské škole v Čechách text vychází z rozhovorů s iniciátorem a prvním třídním učitelem. Z počtu waldorfských škol ve světě v průběhu let 1991 až 2013 je vyvozen zájem o waldorfskou pedagogiku. Třetí závěrečná část práce porovnává waldorfskou pedagogiku s ostatními klasicky/klasickými reformními školami. Mezi tyto školy patří waldorfská škola, škola montessoriovská, daltonská škola, moderní/pracovní škola Célestina Freineta a Jenský plán.
Kolekce
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Počátky a vývoj vzdělávání v Jindřichově Hradci
Šimková, Lucie (Jihočeská univerzita, 2012)Práce se zabývá vznikem a vývojem školství ve městě Jindřichův Hradec. Krátce popisuje dějiny města a zmiňuje rozvoj školské soustavy v českých zemích. Sleduje vznik školských zařízení v Jindřichově Hradci od jeho počátků ... -
Počátky vzdělávání v Českém Krumlově
Viktora, Michal (Jihočeská univerzita, 2011)Práce se zabývá tématem počátků vzdělávání v Českém Krumlově. Toto téma je významné především z toho důvodu, že je možné určit, jaké jsou kořeny školství v dané oblasti a jaké byly vlivy, které vzdělávání ovlivňovaly. ... -
Klášter premonstrátů Teplá- centrum vzdělanosti
Urbanová, Marta (Jihočeská univerzita, 2012)Bakalářská práce se zabývá dějinami kláštera od založení bl. Hroznatou roku 1193 do současnosti, v nichž se střídala období vrcholů a pádů. Druhá kapitola se zabývá přínosem kláštera Teplá na edukaci členů kláštera na ...