Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMaturová, Markéta
dc.contributor.authorŠťastná, Kateřina
dc.date.accessioned2021-11-25T14:24:40Z
dc.date.available2021-11-25T14:24:40Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-05-06
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/8329
dc.description.abstractTématem bakalářské práce je analýza přezdívek žáků základních škol na Soběslavsku. Práce je rozdělena na dvě základní části, teoretickou a praktickou. Teoretická část pojednává nejen o vývoji onomastiky a jejím dělení, ale i o teoretickém vymezení přezdívek a jejich třídění. Praktická část se zabývá jazykovou analýzou jednotlivých přezdívek na vybraných základních školách. Excerpovaný materiál byl získán exploračními metodami za pomoci dotazníku a přímého rozhovoru s respondenty. Shromážděná antroponymická data jsou klasifikována a dále pak zpracovávána na základě studia odborné literatury. Cílem bakalářské práce je získání informací o aktuálním stavu nestandardizovaných vlastních jmen na základním stupni vzdělání.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectpřezdívkacze
dc.subjectzákladní školacze
dc.subjectSoběslavcze
dc.subjectnicknameeng
dc.subjectelementary schooleng
dc.subjectSoběslaveng
dc.titleSoučasné přezdívky ve vybraných základních školách v okolí Soběslavicze
dc.title.alternativeContemporary nicknames used among students in selected primary schools around the town of Soběslaveng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag38456
dc.description.abstract-translatedThe topic of this thesis is the analysis of nicknames of pupils from elementary schools of Soběslav. The work is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part discusses not only the development of onomastics and its division, but also a theoretical definition of nicknames and their classification. The practical part deals with the linguistic analysis of individual nicknames on selected elementary schools. Excerpted material was obtained by exploratory methods using questionnaire and direct interview with respondents. Collected antroponymical data are classified and then processed on the basis of study of the literature. The aim of this thesis is to obtain information about the current state of non-standardized first names at the elementary level of education.eng
dc.date.accepted2015-06-25
dc.description.departmentFilozofická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineBohemistikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Filozofická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programFilologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMěšťanová, Květa
dc.description.defenceAutorka představila svou práci a zodpověděla všechny otázky, které jí členové komise položili.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam