dc.contributor.author | Dadejík, Ondřej | cze |
dc.contributor.author | Paštéková, Michaela | cze |
dc.contributor.author | Brezňan, Peter | cze |
dc.date.accessioned | 2021-03-04T17:56:03Z | |
dc.date.available | 2021-03-04T17:56:03Z | |
dc.date.issued | 2019 | cze |
dc.identifier.isbn | 978-80-972624-2-6 | cze |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/753 | |
dc.description.abstract | Tento článek sleduje dva cíle: Za prvé, načrtnout paradox, který spočívá ve zjevné, ale kontradiktorické přítomnosti dvou aspektu muzeí a galerií. Muzea i galerie jsou místy dvojí transformace. Muzea mění věci z živých částí jejich domácího prostředí na mrtvé pozůstatky. Nicméně, vystavují je též pohledu, dávají jim nový život povýšením a izolováním těch aspektů, které z nich činí objekty vizuálního zájmu. Druhým cílem tohoto článku je srovnání přístupu dvou autorů – Johna Deweyho a Theodora W. Adorna – kteří si tuto ambivalenci uvědomovali a hledali nereduktivní cestu jejího překonání. | cze |
dc.format | p. 189-198 | cze |
dc.language.iso | cze | cze |
dc.publisher | Slovenská asociácia pre estetiku | cze |
dc.relation.ispartof | Umenie, estetika, politika | cze |
dc.subject | muzeální koncepce umění | cze |
dc.subject | Theodor W. Adorno | cze |
dc.subject | John Dewey | cze |
dc.subject | Museum Conception of Art | eng |
dc.subject | Theodor W. Adorno | eng |
dc.subject | John Dewey | eng |
dc.title | Na pohřebišti uměleckých děl: Dewey a Adorno o muzeální koncepci umění | cze |
dc.title.alternative | In the Graveyard of Works of Art: Dewey and Adorno on Museum Conception of Art | eng |
dc.type | ConferenceObject | cze |
dc.identifier.obd | 43886102 | cze |
dc.description.abstract-translated | This paper pursues two aims: First, to outline the paradox which consists in apparent, but contradictory presence of two aspects of museums and galleries. These are places of double transformation: Museums transform things from their being living parts of their habitats into dead remnants. Nevertheless, they also expose them to view, they are giving them a new life by heightening, isolating those aspects which make them objects of visual interest. Second aim of this paper is to compare the approaches of two authors – John Dewey and Theodor W. Adorno – who reflected on this ambivalence and tried to find non-reductive way out of it. | eng |
dc.peerreviewed | yes | cze |
dc.publicationstatus | postprint | cze |
dc.project.ID | GA16-13208S/Proces a estetika: Explicitní a implikovaná estetika v procesuální filozofii Alfreda North Whiteheada | cze |
dc.event | Umenie, estetika, politika (24.10.2018 - 26.10.2018, Univerzitná knižnica v Bratislave) | cze |