• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Ekonomická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Ekonomická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Význam podnikové kultury ve vybraném podniku

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (3.530Mb)
    Posudek vedoucího práce (365.5Kb)
    Posudek oponenta práce (663.2Kb)
    Průběh obhajoby práce (89.53Kb)
    Datum
    2015
    Autor
    Čermáková, Martina
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Cílem této diplomové práce bylo specifikovat rozhodující kulturní dimenze a analyzovat význam podnikové kultury ve vybraném podniku. Dále bylo cílem navrhnout změny, které povedou k žádoucímu stavu kultury. Výzkum byl realizován ve spolupráci s českou centrálou společnosti World Systems Market Inc., tedy s pražskou firmou WSM Bohemia s.r.o. Za účelem získání potřebných dat bylo použito dotazníkové šetření (dotazník VSM 94), které bylo podpořeno dalšími metodami, jako jsou neřízené rozhovory, zúčastněné pozorování a komparace. Dotazník VSM 94 byl ve zkoumaném podniku rozdán poprvé v roce 2014 a tento samý dotazník byl aplikován i v roce 2015. Na základě komparace dvou období, byla popsána změna stavu podnikové kultury a dále bylo analyzováno, zda má podnik tendenci přiblížit se ke znalostním podnikům. Výsledky výzkumu prokázaly, že zkoumaný podnik se v současnosti v porovnání s minulým rokem oddálil svou podnikovou kulturou od principů znalostní ekonomiky. Na základě výsledků byly navrženy změny, které povedou k žádoucímu stavu. Především jde o návrh stmelování kolektivu pořádání teambuildingů a oslav. Dále je nutné, aby se WSM Bohemia s.r.o. zaměřila na komunikační toky a to zejména na tok diagonální a sestupný. Dalším doporučením je pravidelné pořádání porad, aby docházelo k informování pracovníků, zaměřit se na definování cílů a vizí a postarat se o přijetí a následné sdílení ze strany pracovníků. Žádoucí je i zapojit zaměstnance do procesu plánování změn, využít jejich návrhy a náměty. A v neposlední řadě je nutné zaměřit se na profesní vzdělávání zaměstnanců, kdy nejprve je nutné definovat potřeby a na základě toho realizovat potřebná školení a rozvoj zaměstnance. V dnešní globální společnosti je nanejvýš důležité, aby se zkoumaný podnik stal znalostním podnikem, protože pokud bude správně nastavená podniková kultura, povede to k růstu inovativní kapacity, poroste neakceschopnost a vnitřní kvalita a v neposlední řadě i konkurenceschopnost a s tím související životaschopnost.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/7233
    Kolekce
    • Ekonomická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV