Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorFranta, Davidcze
dc.date.accessioned2021-03-04T17:45:59Z
dc.date.available2021-03-04T17:45:59Z
dc.date.issued2018cze
dc.identifier.issn1805-689Xcze
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/655
dc.description.abstractStudie se zabývá možnostmi didaktické transformace neobvyklé gramatické látky (onkání, onikání) na příkladu vybraných českojazyčných textů 19. a 20. století (Neruda: Povídky malostranské; Olbracht: Anna proletářka; Voskovec + Werich: Vest pocket revue; Smoljak: Hymna aneb Urfidlovačka). Na tomto tématu bude demonstrován možný model středoškolské výuky českého jazyka a literatury, jejž autor příspěvku chápe v integraci (syntéze) obou složek v jeden školní předmět.cze
dc.formatp. 115-124cze
dc.language.isoczecze
dc.publisherUniverzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakultacze
dc.relation.ispartofJazyk - literatura - komunikace, volume 7, issue: 2cze
dc.subjectonkánícze
dc.subjectonikánícze
dc.subjectPovídky malostranskécze
dc.subjectintegrovaná výukacze
dc.subjectonkáníeng
dc.subjectonikáníeng
dc.subjectPovídky malostranskéeng
dc.subjectintegration teachingeng
dc.titleTranspozice slovesné osoby, zvl. onkání a onikání na příkladu české literatury 19. století jako didaktický problémcze
dc.title.alternativeThe transposition of the grammatical person onkání and onikání on the example of the Czech literature of the 19th century like a didactic problemeng
dc.typearticlecze
dc.identifier.obd43885316cze
dc.description.abstract-translatedThe contribution deals with possibilities of didactic transformation of unusual grammatical topic (onkání, onikání = etiquette forms of address to the interlocutor in the third person singular and plural) on the example of chosen Czech language texts of the 19 and 20 centuries (Neruda: Povídky malostranské, Olbracht: Anna proletářka, Voskovec + Werich: Vest pocket revue, Smoljak: Hymna aneb Urfidlovačka). On this topic there will be demonstrated the possible model of teaching Czech langugage and literature at the grammar school which is understood by the author of this contribution the integration (synthesis) of both components in one school subject.eng
dc.peerreviewedyescze
dc.publicationstatuspostprintcze
dc.relation.publisherversionhttp://jlk.upol.cz/index.php/cislo-2-2018cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam