dc.contributor.author | Franta, David | cze |
dc.date.accessioned | 2021-03-04T17:45:59Z | |
dc.date.available | 2021-03-04T17:45:59Z | |
dc.date.issued | 2018 | cze |
dc.identifier.issn | 1805-689X | cze |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/655 | |
dc.description.abstract | Studie se zabývá možnostmi didaktické transformace neobvyklé gramatické látky (onkání, onikání) na příkladu vybraných českojazyčných textů 19. a 20. století (Neruda: Povídky malostranské; Olbracht: Anna proletářka; Voskovec + Werich: Vest pocket revue; Smoljak: Hymna aneb Urfidlovačka). Na tomto tématu bude demonstrován možný model středoškolské výuky českého jazyka a literatury, jejž autor příspěvku chápe v integraci (syntéze) obou složek v jeden školní předmět. | cze |
dc.format | p. 115-124 | cze |
dc.language.iso | cze | cze |
dc.publisher | Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta | cze |
dc.relation.ispartof | Jazyk - literatura - komunikace, volume 7, issue: 2 | cze |
dc.subject | onkání | cze |
dc.subject | onikání | cze |
dc.subject | Povídky malostranské | cze |
dc.subject | integrovaná výuka | cze |
dc.subject | onkání | eng |
dc.subject | onikání | eng |
dc.subject | Povídky malostranské | eng |
dc.subject | integration teaching | eng |
dc.title | Transpozice slovesné osoby, zvl. onkání a onikání na příkladu české literatury 19. století jako didaktický problém | cze |
dc.title.alternative | The transposition of the grammatical person onkání and onikání on the example of the Czech literature of the 19th century like a didactic problem | eng |
dc.type | article | cze |
dc.identifier.obd | 43885316 | cze |
dc.description.abstract-translated | The contribution deals with possibilities of didactic transformation of unusual grammatical topic (onkání, onikání = etiquette forms of address to the interlocutor in the third person singular and plural) on the example of chosen Czech language texts of the 19 and 20 centuries (Neruda: Povídky malostranské, Olbracht: Anna proletářka, Voskovec + Werich: Vest pocket revue, Smoljak: Hymna aneb Urfidlovačka). On this topic there will be demonstrated the possible model of teaching Czech langugage and literature at the grammar school which is understood by the author of this contribution the integration (synthesis) of both components in one school subject. | eng |
dc.peerreviewed | yes | cze |
dc.publicationstatus | postprint | cze |
dc.relation.publisherversion | http://jlk.upol.cz/index.php/cislo-2-2018 | cze |