• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Autoritářství u sociálních pracovníků

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.234Mb)
    Posudek vedoucího práce (435.4Kb)
    Posudek oponenta práce (418.5Kb)
    Průběh obhajoby práce (264.8Kb)
    Datum
    2018
    Autor
    Bendová, Michaela
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Cílem diplomové práce je identifikovat podíl autoritářské osobnosti u budoucích sociálních pracovníků. V souladu s tímto cílem byla stanovena výzkumná otázka: Na jakých faktorech závisí podíl autoritářské osobnosti u budoucích sociálních pracovníků a pracovnic? Na základě výzkumné otázky byly stanoveny následující hypotézy: Studenti oboru Sociální práce ve veřejné správě jsou více autoritářští než studenti oboru Rehabilitační psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniory. Studenti kombinované formy studia jsou více autoritářští než studenti Rehabilitační psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniory. S rostoucím věkem roste podíl autoritářské osobnosti. Pro dosažení cíle byla vybrána strategie kvantitativního výzkumu, který byl realizovaný pomocí metody dotazování prostřednictvím standardizovaného dotazníku. Výzkumný soubor tvořili budoucí sociální pracovníci, konkrétně studující Zdravotně sociální fakulty v Českých Budějovicích, oboru Sociální práce ve veřejné správě a Rehabilitační psychosociální péče o děti, dospělé a seniory. F-škála byla převzata z publikace T. W. Adorna. Analýza dat byla vyhodnocena pomocí popisné statistiky v programu MS Excel a testování hypotéz bylo provedeno ve statistickém programu SPSS. Výzkum ukazuje, že u první hypotézy byl zachycen statisticky významný vztah u vlastností konvencionalismus, podřízenost, agresivita, antiintracepce, tvrdost, destruktivismus, projektivita a sexualita. Ve druhé hypotéze bylo testováno, zda studující kombinovaného studia jsou více autoritářští než studující prezenčního studia. Signifikantní vztah byl zaznamenán u vlastností podřízenost a agresivita. U třetí hypotézy bylo prokázáno, že statisticky významný vztah byl vyhodnocen u vlastností podřízenost, agrese a pověrčivost. Výstupy výzkumu diplomové práce mohou sloužit jako zpětná vazba pro studující nebo sociální pracovníky. Výsledky by mohly zajímat studující Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Autoritářská osobnost nebyla u sociálních pracovníků dosud zpracována.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/39646
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV