Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHavránková, Renata
dc.contributor.authorZrůstová, Simona
dc.date.accessioned2022-03-09T07:35:33Z
dc.date.available2022-03-09T07:35:33Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-05-14
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/39590
dc.description.abstractPracovníci zdravotnické záchranné služby pracují běžně v intencích urgentní medicíny. Při mimořádných událostech, kde se nachází velké množství postižených osob, je nutná znalost postupů medicíny katastrof. Během vteřiny by mělo dojít u zasahujících posádek k přesmyknutí do jiného režimu s volbou odlišného přístupu k pacientům, než který denně používají. V diplomové práci byly stanoveny následující cíle: zmapovat úroveň znalostí zdravotnických záchranářů v oblasti řešení mimořádné události s hromadným postižením zdraví, jejich osobní zkušenosti a v neposlední řadě vzdělávání a přípravu. K těmto cílům byly položeny tři výzkumné otázky. Jaké jsou znalosti zdravotnických záchranářů v problematice řešení mimořádné události s hromadným postižením zdraví? Jak zdravotničtí záchranáři hodnotí mimořádné události s hromadným postižením zdraví, u kterých byli přítomni a jaký je jejich postoj k přípravě a vzdělávání v oblasti řešení mimořádných událostí s hromadným postižením zdraví? Výzkumnou část tvoří rozhovory se dvěma skupinami participantů: osmi zdravotnickými záchranáři Zdravotnické záchranné služby Pardubického kraje a stejným počtem zdravotnických záchranářů Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje. Tyto rozhovory doplnily informace poskytnuté vedoucími pracovišť krizové připravenosti obou zdravotnických záchranných služeb. V šetření byla použita kvalitativní výzkumná strategie, rozhovory zaznamenány na diktafon, následně zpracovány do kategorií, podkategorií, tabulek a vyhodnoceny. Z výsledků práce lze vyčíst velký mezikrajový rozdíl ve znalostech zdravotnických záchranářů v oblasti řešení mimořádných událostí s hromadným postižením zdraví. Participanti Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje projevili nedostatky jak v základní terminologii, tak samotném řešení mimořádných událostí od nahlášení situační zprávy až po třídění postižených. Naopak většina participantů Zdravotnické záchranné služby Pardubického kraje by dokázala podat prvotní hlášení z místa mimořádné události a správně pacienty roztřídit a transportovat. Na základě vyhodnocených výsledků lze tento rozdíl ve znalostech přisoudit zejména četnosti a obsahu prováděných školení. V případě participantů Jihočeského kraje můžeme hledat příčinu v absenci praktického nácviku. Alarmující výsledky byly u participantů zaznamenány ve schopnostech použít třídící metodu START, kde ze všech šestnácti dotazovaných dokázal odpovědět pouze jeden. Vypracovaná kazuistika mimořádné události poukazuje na fakt, že teoretické nedostatky se mohou následně převádět i do praxe.cze
dc.format83 s.
dc.format83 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmedicína katastrof; mimořádná událost; hromadné postižení zdraví; třídění; třídící a identifikační karta; START; zdravotnická záchranná službacze
dc.subjectdisaster medicine; disaster; mass casualty incident; triage; triage and identification tag; START; emergency medical serviceeng
dc.titleRole zdravotnické záchranné služby při mimořádné události s hromadným postižením zdravícze
dc.title.alternativeThe role of emergency medical services in the incident with mass health disabilitieseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag51018
dc.description.abstract-translatedMedical rescue workers are routinely employed in emergency medicine. In emergencies where a large number of people are affected, knowledge of medical disaster practices is necessary. Within a second, the intervening crews should switch to another mode with a different approach to the patients than they use daily. The diploma thesis has set the following goals: to map the level of knowledge of medical rescuers in the field of emergency response with mass health impairment, their personal experience and, last but not least, education and training. Three research questions were asked to reach these objectives. What are the skills of medical rescuers in dealing with emergency health issues with mass health impairment? How do medical rescuers assess incidents with mass health impairment at which they were present and what is their attitude towards training and education in the field of dealing with emergencies with mass health impairment? The research part consists of interviews with two groups of participants: eight medical rescuers of the Medical Rescue Service of the Pardubice Region and the same number of medical rescuers of the Medical Rescue Service of the South Bohemian Region. These interviews supplemented the information provided by the crisis preparedness managers of both medical rescue services. The survey used a qualitative research strategy, conversations were recorded on a dictaphone, then processed into categories, subcategories, tables and evaluated. From the results of the work, a great difference in the knowledge of health rescuers in the field of emergency health problems can be seen. Participants of the South Bohemian Medical Emergency Rescue Service showed shortcomings in both the basic terminology and the solving of extraordinary events in particular, from reporting the situation with a report form to the classification of the disabled. On the contrary, the majority of participants in the Paramedical Rescue Service of the Pardubice Region would be able to file an initial emergency report and categorize and transport patients correctly. On the basis of the evaluated results, this difference in knowledge can be attributed mainly to the frequency and content of the training provided. In the case of South Bohemian participants, we can find the cause in the absence of practical training. The alarming results were noted in the participants' ability to use the START sorting method, from all of the sixteen respondents only one was able to answer there. The elaborated case report of an extraordinary event points to the fact that theoretical shortcomings can subsequently be transferred into practice.eng
dc.date.accepted2018-06-13
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineCivilní nouzová připravenostcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programOchrana obyvatelstvacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMichalcová, Lenka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam