Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKlímová, Marie
dc.contributor.authorZajacová, Veronika
dc.date.accessioned2022-03-09T07:35:30Z
dc.date.available2022-03-09T07:35:30Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-05-14
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/39583
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá méně známým druhem reklamy, a to reklamou sociální. Sociální reklama, především prostřednictvím emocionálních apelů, upozorňuje na celospolečenské problémy, špatné návyky lidí a usiluje o změnu chování, čímž chce zlepšit současný svět. Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části, přičemž teoretická část nabízí ucelený pohled nejen na sociální reklamu, ale z části i na reklamu jako takovou. Objasňuje pojem sociální reklama, porovnává ji s reklamou komerční, popisuje její historický vývoj a definuje subjekty sociální reklamy. V práci je dále vysvětleno, jak sociální reklama ovlivňuje společnost, což se jí daří hlavně emocionálním vyjádřením daného problému a pomocí reklamních apelů. Přiblíženy jsou také konkrétní reklamní kampaně, a to podle nejčastější typologizace témat sociálních reklam. Výzkum byl prováděn pomocí dotazníkového šetření a jeho cílem bylo zjistit, zda existují rozdíly v povědomí o sociální reklamě u studentů ZSF JU a EF JU a také to, zda má sociální reklama vyšší subjektivní vliv na studenty ZSF JU nebo EF JU. Tyto hypotézy se potvrdily a dokazují tak, že existují rozdíly v povědomí studentů o sociální reklamě dle studijního zaměření, a že sociální reklama působí více na studenty studující zdravotně sociální obory. Odpovědi respondentů z obou zkoumaných fakult se v mnohém lišily. Studenti se však shodli, že jim sociální reklama připadá prospěšná a chtěli by se s ní setkávat častěji. Studenti ZSF JU si zvolili jako své zaměstnání výkon pomáhající profese, což vyžaduje i osobnostní charakteristiky, kterými mohou být sociální cítění a touha pomáhat. Výzkum přinesl zjištění, že studentům společenské problémy nejsou lhostejné a sociální reklama na ně tak působí o něco více než na studenty EF JU. Výsledky dále ukázaly, že sociální reklama plní svůj účel, kterým je upozorňování na celospolečenské problémy, které se tak lidem mají dostat do povědomí.cze
dc.format96 s. (166 368 znaků).
dc.format96 s. (166 368 znaků).
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectEkonomická fakulta JUcze
dc.subjectsociální reklamacze
dc.subjectsubjektivní vlivcze
dc.subjectZdravotně sociální fakulta JUcze
dc.subjectFaculty of Economics of the University of South Bohemia in České Budějoviceeng
dc.subjectsocial advertisingeng
dc.subjectsubjective influenceeng
dc.subjectFaculty of Health and Social Influence of the University of South Bohemia in České Budějoviceeng
dc.titleSubjektivní vliv sociální reklamy na studenty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích.cze
dc.title.alternativeSubjective Influence of Social Advertising to Students of University of South Bohemia in České Budějovice.eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag48911
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis deals with the less known type of advertising - the social advertising. The social advertising uses mostly emotional appeals to raise awareness about societal problems, bad habits of people and strives for the behavioural change aiming to make the contemporary world better. The diploma thesis consists of a theoretical and a practical part, whilst the theoretical part offers a comprehensive view not only on the social advertising but partly on the advertising in general as well. It explains the term of social advertising, compares it to the commercial advertising, describes its historical development and defines the subjects of the social advertising. The theoretical part further explains how the social advertising influences the society, which is mostly done by the emotional expression of the given problem and by advertising appeals. Approached are also the specific advertising campaigns - by the most common typologisation of social advertising themes. The research was conducted using surveys aiming to find out whether there are any differences in the awareness of social advertising by students of the HSS SBU and the FE SBU all together with finding out whether it is possible to talk about a higher social advertising influence on students of the HSS SBU. The results were in accordance with these hypothesises which can prove the existence of knowledge differences of students about the social advertising based on their field of study and the fact that the social advertising has bigger influence on students of the health and social fields of study. Answers of respondents from both faculties were often different. On the other hand, students from both HSS SBU and FE SBU have shown the same answers regarding the attitude towards the social advertising. It is possible to make a statement that the social advertising seems beneficial to both HSS SBU and FE SBU students as well and they would like to be in contact with it more often. The students of HSS SBU have chosen to perform the helping professions for their carrier which demands also personal traits that can be e.g. the social feeling and the desire to help. The research brought the finding, that the students care about the social problems and that the social advertising fulfils its purpose which is raising awareness about the societal problems that should get known by people this way.eng
dc.date.accepted2018-06-01
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHrušková, Martina


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam