Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPicková, Pavlína
dc.contributor.authorKnosová, Marie
dc.date.accessioned2022-03-09T07:33:09Z
dc.date.available2022-03-09T07:33:09Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-05-09
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/39561
dc.description.abstractTéma této bakalářské práce je Znalosti učitelů a studentů základních a středních škol v poskytování první pomoci. V teoretické části je popsána definice první pomoci a její rozdělení. Dále se kapitoly zaměřují na zákonné ukotvení první pomoci, organizaci Zdravotnické záchranné služby a dostupné pomůcky k poskytnutí první pomoci. Následuje popsání vybraných základních stavů a jejich první pomoc. Další dvě kapitoly se zabývají vzděláváním učitelů a studentů základních a středních škol v oblasti první pomoci. Poslední kapitola popisuje možnost spolupráce s Českým červeným křížem a Zdravotnickou záchrannou službou, kteří poskytují školení první pomoci pro školy i veřejnost. Praktická část probíhala pomocí kvalitativního výzkumu. Byly použity polostrukturované rozhovory s učiteli a žáky či studenty základních a středních škol v kraji Vysočina. Na základní škole byl rozhovor veden se žáky devátých tříd a jejich učiteli. Na střední škole byl rozhovor veden se studenty třetích ročníků a jejich učiteli. Rozhovory obsahovaly 22 otázek, které byly zaměřeny na znalosti první pomoci a také problematiku vzdělávání v první pomoci. Rozhovory jsou přepsané v praktické části a odpovědi jsou pro přehlednost zpracované v tabulkách. Z vypracovaného výzkumného šetření vyplývá, že znalosti učitelů a studentů základních a středních škol v oblasti první pomoci nejsou dostatečné a bylo by vhodné zařadit kurzy první pomoci do každého ročníku, a také kurzy pro učitele.cze
dc.format73 s. (22 111 znaků)
dc.format73 s. (22 111 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectBezvědomícze
dc.subjectČeský červený křížcze
dc.subjectkrvácenícze
dc.subjectpomůcky k první pomocicze
dc.subjectprvní pomoccze
dc.subjectRámcové vzdělávací programycze
dc.subjectresuscitacecze
dc.subjectzdravotnická záchranná službacze
dc.subjectUnconscionsnesseng
dc.subjectThe Czech Red Crosseng
dc.subjectbleedingeng
dc.subjectfirst aid toolseng
dc.subjectfirst aideng
dc.subjectEducational programseng
dc.subjectresuscitationeng
dc.subjectEmergency Medical Serviceeng
dc.titleZnalosti učitelů a studentů základních a středních škol v poskytování první pomocicze
dc.title.alternativeElementary and middle school students and teacher's knowledge of first aideng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag55012
dc.description.abstract-translatedThe topic of this bachelor thesis is Knowledge of teachers and students of primary and secondary schools in first aid provision. The theoretical part defines first aid and describes its types. Subsequent chapters focus on first aid legislation, organisation of the Emergency Medical Service, and available tools for first aid provision. Further follows description of selected basic conditions and associated first aid. Next two chapters deal with first aid education of teachers and students of primary and secondary schools. Last chapter describes the possibility of cooperation with The Czech Red Cross and the Emergency Medical Service, who provide first aid training for schools and public. The practical part consists of qualitative research. Semi-structured interviews with teachers and students of primary and secondary schools in The Vysočina Region were used. In the elementary school the interview was lead with students of the ninth grade and their teachers. In the secondary school the interview was lead with students of the third year and their students. The interviews contained 22 questions focused on the knowledge of first aid and on the issue of first aid education. The interviews are transcribed in the practical part and the answers are also processed in tables for clarity. The conducted research survey showed that knowledge of teachers and students of primary and secondary schools in first aid is not sufficient and therefore it would be appropriate to include first aid courses in curriculum of each grade/year and also to provide courses for teachers.eng
dc.date.accepted2018-06-11
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineZdravotnický záchranářcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace ve zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠulistová, Radka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam