dc.contributor.advisor | Picková, Pavlína | |
dc.contributor.author | Knosová, Marie | |
dc.date.accessioned | 2022-03-09T07:33:09Z | |
dc.date.available | 2022-03-09T07:33:09Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-05-09 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/39561 | |
dc.description.abstract | Téma této bakalářské práce je Znalosti učitelů a studentů základních a středních škol v poskytování první pomoci. V teoretické části je popsána definice první pomoci a její rozdělení. Dále se kapitoly zaměřují na zákonné ukotvení první pomoci, organizaci Zdravotnické záchranné služby a dostupné pomůcky k poskytnutí první pomoci. Následuje popsání vybraných základních stavů a jejich první pomoc. Další dvě kapitoly se zabývají vzděláváním učitelů a studentů základních a středních škol v oblasti první pomoci. Poslední kapitola popisuje možnost spolupráce s Českým červeným křížem a Zdravotnickou záchrannou službou, kteří poskytují školení první pomoci pro školy i veřejnost.
Praktická část probíhala pomocí kvalitativního výzkumu. Byly použity polostrukturované rozhovory s učiteli a žáky či studenty základních a středních škol v kraji Vysočina. Na základní škole byl rozhovor veden se žáky devátých tříd a jejich učiteli. Na střední škole byl rozhovor veden se studenty třetích ročníků a jejich učiteli. Rozhovory obsahovaly 22 otázek, které byly zaměřeny na znalosti první pomoci a také problematiku vzdělávání v první pomoci. Rozhovory jsou přepsané v praktické části a odpovědi jsou pro přehlednost zpracované v tabulkách.
Z vypracovaného výzkumného šetření vyplývá, že znalosti učitelů a studentů základních a středních škol v oblasti první pomoci nejsou dostatečné a bylo by vhodné zařadit kurzy první pomoci do každého ročníku, a také kurzy pro učitele. | cze |
dc.format | 73 s. (22 111 znaků) | |
dc.format | 73 s. (22 111 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Bezvědomí | cze |
dc.subject | Český červený kříž | cze |
dc.subject | krvácení | cze |
dc.subject | pomůcky k první pomoci | cze |
dc.subject | první pomoc | cze |
dc.subject | Rámcové vzdělávací programy | cze |
dc.subject | resuscitace | cze |
dc.subject | zdravotnická záchranná služba | cze |
dc.subject | Unconscionsness | eng |
dc.subject | The Czech Red Cross | eng |
dc.subject | bleeding | eng |
dc.subject | first aid tools | eng |
dc.subject | first aid | eng |
dc.subject | Educational programs | eng |
dc.subject | resuscitation | eng |
dc.subject | Emergency Medical Service | eng |
dc.title | Znalosti učitelů a studentů základních a středních škol v poskytování první pomoci | cze |
dc.title.alternative | Elementary and middle school students and teacher's knowledge of first aid | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 55012 | |
dc.description.abstract-translated | The topic of this bachelor thesis is Knowledge of teachers and students of primary and secondary schools in first aid provision. The theoretical part defines first aid and describes its types. Subsequent chapters focus on first aid legislation, organisation of the Emergency Medical Service, and available tools for first aid provision. Further follows description of selected basic conditions and associated first aid. Next two chapters deal with first aid education of teachers and students of primary and secondary schools. Last chapter describes the possibility of cooperation with The Czech Red Cross and the Emergency Medical Service, who provide first aid training for schools and public.
The practical part consists of qualitative research. Semi-structured interviews with teachers and students of primary and secondary schools in The Vysočina Region were used. In the elementary school the interview was lead with students of the ninth grade and their teachers. In the secondary school the interview was lead with students of the third year and their students. The interviews contained 22 questions focused on the knowledge of first aid and on the issue of first aid education. The interviews are transcribed in the practical part and the answers are also processed in tables for clarity.
The conducted research survey showed that knowledge of teachers and students of primary and secondary schools in first aid is not sufficient and therefore it would be appropriate to include first aid courses in curriculum of each grade/year and also to provide courses for teachers. | eng |
dc.date.accepted | 2018-06-11 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Zdravotnický záchranář | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace ve zdravotnictví | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Šulistová, Radka | |