Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZáškodná, Helena
dc.contributor.authorBenešová, Kristýna
dc.date.accessioned2022-03-09T07:32:46Z
dc.date.available2022-03-09T07:32:46Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-05-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/39553
dc.description.abstractTato bakalářská práce pojednává o školním prospěchu jako zátěži na děti. Je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. V teoretické části se zabývá faktory zátěže, pojednává o roli žáka, psychice dětí mladšího a staršího školního věku, hodnocení dětí, motivaci, školním úspěchu a neúspěchu. Dále se zabývá problémy a překážkami, které se v současnosti promítají do školní úspěšnosti dětí. V empirické části se zaměřuje na hodnocení dětí v běžném vzdělávání a v alternativních školách typu Montessori a waldorfských. Srovnává a hodnotí prospěch dětí těchto škol a pojednává o typech hodnocení dětí, používá strategii kvantitativního výzkumu formou dotazování pomocí dotazníku vlastní konstrukce, který byl předložen pedagogickým pracovníkům vybraných škol Základní škola Zlatá stezka 240, Základní škola Národní 1018 třídy montessori a Základní škola Svobodná Písek. Výchovně-vzdělávací proces žáků je základní složkou života každého dítěte. Každé dítě je připraveno na povinnou školní docházku individuálně, proto se musíme zaměřit na to, jaké dítě vůbec je, jakou osobností je a jaké má sebevědomí. Proto se v teoretické části budu věnovat základním pojmům, které se vztahují k problematice školního úspěchu a neúspěchu žáků v mladším a starším školním věku. Důležité je nastínit roli žáka, jeho motivaci, klima třídy, školní hodnocení žáka, přístupy učitele a dopady školního neúspěchu na chování žáků. Srovnám hodnocení slovní a hodnocení známkou, kdy se zaměřím na úspěchy dětí ve třídách klasického vzdělávacího systému a systému tříd waldorfských a Montessori. V závěru teoretické části práce se budu věnovat také současnému stavu řešené problematiky, na jejímž základě se přesunu k hlavní části práce, k části empirické.cze
dc.format84 s. (120 057) znaků.
dc.format84 s. (120 057) znaků.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectprospěchcze
dc.subjectzátěžcze
dc.subjecthodnocenícze
dc.subjectwelfareeng
dc.subjectburdeneng
dc.subjectevaluationeng
dc.titleŠkolní prospěch jako forma zátěže u dětí z pohledu pedagogických pracovníkůcze
dc.title.alternativeSchool results as a form of stress for children from the point of view of pedagogical staffeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag54982
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis deals with school achievement as a burden on children. It is divided into 2 parts- theoretical and practical. In the theoretical part, it deals with the factors of burden, it deals with the role of the child, the psyche of younger and older school children, the evaluation of children, motivation, school success and failure. It also deals with problems and obstacles that are currently affecting a child's school success. In the practical part, it focuses on the assessment of children in classical education and alternative schools such as Montessori and Waldorf. It compares and evaluates the benefit of the children of these schools and discusses the types of children's assessments, uses the quantitative research strategy in the form of questioning, using a questionnaire of its own design, which was submitted to pedagogical staff of selected schools - Základní škola Zlatá stezka 240, Základní škola Národní 1018 Montessori classes and Základní škola Svobodná Písek. The educational process of students is the essential component of every child's life. Every child is ready for compulsory schooling individually, so we need to focus on what type of person children are and what level of self- confidence are they on. Therefore, in the theoretical part, I will focus on the basic concepts relating to school success and the failure of students in younger and older school age. It is important to outline the student's role, motivation, class environment, a student's school assessment, teacher's attitude and the impact of school failure on student's behavior. I will compare verbal assessment with grade assessment focusing on children's achievements in classrooms of the classical education system as well as of the Waldorf and Montessori class systems. At the end of the theoretical part of the thesis I will also focus on the current state of solved problems, on which basis I will move on to the main part of this thesis, the empirical part.eng
dc.date.accepted2018-06-21
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeUrbanová, Vlastimila


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam