• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Komunikace sestry u pacienta podstupujícího kolonoskopii

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (721.2Kb)
    Posudek vedoucího práce (578.5Kb)
    Posudek oponenta práce (449.9Kb)
    Průběh obhajoby práce (962.0Kb)
    Datum
    2018
    Autor
    Němečková, Jana
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Hlavním cílem této práce bylo zmapovat problematiku komunikace sestry z pohledu pacienta podstupujícího kolonoskopii. Na základě tohoto cíle byly stanoveny tři výzkumné otázky, které měly následující znění: Jakou komunikaci očekávají pacienti před kolonoskopií?; Jak pacienti, kteří podstoupili kolonoskopii, hodnotí komunikaci sestry?; Jaké pocity prožívají pacienti v souvislosti s kolonoskopií? Pro zpracování empirické části této práce byla zvolena metodika kvalitativního výzkumného šetření, které bylo uskutečněno technikou polostrukturovaného rozhovoru s pacienty, kteří podstoupili kolonoskopii. Výzkumný soubor se skládal z devíti pacientů, kteří zmíněné vyšetření podstoupili buď ambulantně, nebo při hospitalizaci na lůžkové části oddělení. Vlastní rozhovor byl veden na základě osmnácti předem připravených otázek, které byly v některých případech obohaceny o doplňující otázky, vhodně rozvíjející zkoumanou problematiku. Všechny rozhovory byly zaznamenány pomocí audio záznamu, očištěny od vycpávkových slov a přepsány. Následně byly zpracovány metodou otevřeného kódování technikou "tužka papír". Získané výsledky jsou prezentovány v podobě kategorií a podkategorií. První kategorie je zaměřena na očekávání pacienta a je členěna na tři podkategorie, v nichž jsou zaznamenána očekávání informantů vzhledem k informacím, komunikaci i přístupu zdravotnického personálu. Druhá kategorie se věnuje informacím spojeným s kolonoskopií. Ve třetí kategorii jsou zaznamenány pocity prožívané v souvislosti s kolonoskopií a tato kategorie je dále členěna do čtyř podkategorií. Poslední, tedy čtvrtou kategorií, je komunikace sestry z pohledu pacienta, která obsahuje dvě podkategorie. Výsledky výzkumného šetření odhalily odlišnosti v očekávání pacientů ve vztahu ke komunikaci sestry. Dále byly odhaleny pocity, jež informanti vnímali před, v průběhu a po absolvování tohoto vyšetření. Dle získaných informací pociťovali informanti nejčastěji strach z bolesti a průběhu vyšetření. S komunikací sester byly ve větší míře spokojeni. Tato bakalářská práce poskytuje náhled na problematiku komunikace sestry u pacienta podstupujícího kolonoskopii, její nedostatky, ale také kladné stránky. Na celou problematiku je zde nahlíženo ze subjektivního pohledu pacientů a jejich potřeb, díky čemuž mohou být výsledky práce užitečné jak zdravotníkům, tak laikům.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/39532
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV