Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠvestková, Renata
dc.contributor.authorSoldán, Ladislav
dc.date.accessioned2022-03-09T07:31:00Z
dc.date.available2022-03-09T07:31:00Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-05-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/39514
dc.description.abstractTato práce se zabývá prevencí kyberšikany na vybrané základní škole XY. V práci byly stanoveny čtyři cíle, z nichž první zní "Seznámit žáky s rizikem kyberšikany a její prevencí", druhý "Zmapovat u žáků jejich názor na kyberšikanu a uvést informace na pravou míru této problematiky". Třetí cíl "Zjistit, zda mají sami žáci zkušenosti s kyberšikanou, předat žákům informace o správném řešení této problematiky" čtvrtý a zároveň poslední "Ověřit, zda žáci nejsou vystaveni kyberšikaně pomocí internetu nebo mobilního telefonu". Práce je složena z teoretické a výzkumné části. Teoretická část je rozdělena do 4 kapitol. První kapitola se zabývá současným pohledem odborníků na možnou prevenci rizikového chování. Ve druhé kapitole nastiňuji kyberšikanu, kterou charakterizuji ve smyslu rizikových faktorů, projevů, typů kyberagresorů, způsobů a typů útoku, dělení sociálních sítí, dopadů a správného zachování se při setkání s kyberšikanou. Ve třetí kapitole popisuji specifiku kyberšikany ve školním prostředí. Čtvrtá kapitola se zaobírá možností uplatnění preventivního výukového programu v oblasti kyberšikany. Empirická část se věnuje již samotnému seznámení žáků s rizikem kyberšikany včetně její prevence a zmapování jejich názoru včetně uvedení informací na pravou míru. Hlavní výzkumné otázky znějí: "Znají žáci, co jeto kyberšikana a jaké jsou její projevy?", "Mají žáci představu o tom, jak se sami na internetu ohrožují?", "Vědí žáci, jak se správně zachovat při kyberšikaně?" a "Byl některý žák ohrožen kyberagresorem?". Výsledky výzkumu poukázaly na nutnost vzdělávání jak v povinné přípravě nutné k výkonu povolání, tak i k dalšímu povinnému vzdělávání. Pozornost by měla být věnována také oblasti duševní hygieny. Výsledky práce byly zpracovány do vytvoření preventivního výukového programu "Kyberšikana", jež byl využit v rámci primární prevence na základní škole XY. Výsledky zapracované do preventivního programu mohou vést k akreditaci vzdělávací akce v rámci Systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků s cílem vést k osvojení znalostí a dovedností k provádění primární prevence v rámci výuky.cze
dc.format61 s. (98 477 znaků).
dc.format61 s. (98 477 znaků).
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectkyberšikanacze
dc.subjectšikanacze
dc.subjectpreventivní programcze
dc.subjectprimární prevencecze
dc.subjectdospívajícícze
dc.subjectsociální sítěcze
dc.subjectcyberbullyingeng
dc.subjectbullyingeng
dc.subjectpreventive programeng
dc.subjectprimary preventioneng
dc.subjectteenagereng
dc.subjectsocial networkseng
dc.titlePrevence kyberšikany u žáků druhého stupně základní školycze
dc.title.alternativePrevention of cyberbullying among pupils at the second stage of primary schooleng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag54920
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with the prevention of cyberbullying at selected elementary school XY. Four objectives were set out in the thesis, the first one is "To introduce students to the risk of cyberbullying and its prevention" and the second one "To map their students' views of cyberbullying and to provide information to the extent of this issue." The third objective is "To find out whether the pupils themselves have the experience of cyberbullying, give the pupils information about the right solution to this issue" fourth and the last one "Verify if pupils are exposed to cyberbullying via the internet or mobile phone". The thesis is composed of a theoretical and a research part. The theoretical part is divided into 4 chapters. The first chapter deals with the current view of experts on possible prevention of risky behaviour. In the second chapter, I outline cyberbullying, which I characterize in terms of risk factors, manifestations, types of cyber-aggressions, ways and types of attack, division of social networks, impacts and proper behaviour while meeting with cyberbullying. In the third chapter I describe the specifics of cyberbullies in the school environment. The fourth chapter deals with the possibility of using a preventative program in the area of cyberbullying. The empirical part is focused on introducing students to the risk of cyberbullying, including its prevention, and mapping their opinions, including the right information. The main research questions are: "Do pupils know what a cyberbullying is and what are its symptoms?", "Do students have an idea of how they are threatening themselves on the Internet?", "Do pupils know how to properly behave in cybersquatting?" "Has any pupil been threatened by a cyberaggressor?". The research results highlighted the need for both education as the mandatory training required both the job, and the next compulsory education. Attention should also be paid to areas of mental hygiene. The results of the thesis were elaborated into the creation of the preventive educational program "Kyberšikana" ("Cyberbullying"), which was used as part of the primary prevention at elementary school XY. The results included in the preventive program may lead to accreditation of an educational event within the System of Further Education of Educational Workers in order to lead to the acquisition of knowledge and skills to implement primary prevention within the framework of teaching.eng
dc.date.accepted2018-06-12
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHrušková, Martina


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam