Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBřízová, Bohdana
dc.contributor.authorPacáková, Tereza
dc.date.accessioned2022-03-09T07:28:11Z
dc.date.available2022-03-09T07:28:11Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-08-13
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/39440
dc.description.abstractTato bakalářská práce je věnována tématu školní sociální práce. Cílem práce bylo zjistit, jaké mají rodiče žáků základních škol názory na možné působení sociálního pracovníka na základních školách. Pojmy školní sociální práce a školní sociální pracovník jsou v České republice prozatím téměř neznámé. Chybí zde legislativní ukotvení školní sociální práce a také odborníci, kteří by se tímto tématem zabývali. Spolupráce s rodinou žáka je velice důležitou součástí školní sociální práce a proto je nezbytné dozvědět se více o názorech rodičů na tuto problematiku. K dosažení cíle práce byla použita kvalitativní strategie výzkumu a metoda polořízeného rozhovoru. Výzkumný vzorek tvořili rodiče žáků základních škol v Českých Budějovicích. Rozhovor byl uskutečněn s celkem 8 informanty. Získaná data byla vyhodnocována pomocí otevřeného kódování a jsou prezentována formou kategorizace dat. Výsledky výzkumu ukázaly, že většina rodičů žáků základních škol by ocenili pozici školního sociálního pracovníka fungujícího na škole. Nejčastěji by školního sociálního pracovníka využili při řešení problémových situací spojených s rizikovým chováním žáků a také při snaze získat informace o fungování školy. Rodiče se shodli na tom, že školní sociální pracovník působící na základní škole by byl užitečným přínosem do prostředí školy. Někteří rodiče ale uvedli, že si nejsou jisti, zda by byl potřebný, neboť na základních školách v České republice fungují pedagogičtí pracovníci, kteří dle názorů některých rodičů zastanou práci, kterou by mohl vykonávat školní sociální pracovník. Mohu ovšem s jistotou říci, že zavedení pozice školního sociálního pracovníka na základních školách by mělo pozitivní dopad do prostředí školy.cze
dc.format60 s. (93 748 znaků)
dc.format60 s. (93 748 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectškolní sociální prácecze
dc.subjectškolní sociální pracovníkcze
dc.subjectzákladní školacze
dc.subjectrodiče žákůcze
dc.subjectrizikové chovánícze
dc.subjectinformovanost rodičůcze
dc.subjectschool social workeng
dc.subjectschool social workereng
dc.subjectelementary schooleng
dc.subjectparents of pupilseng
dc.subjectriski behavioreng
dc.subjectparents´ awareneng
dc.titleŠkolní sociální práce postoje rodičů žáků základních školcze
dc.title.alternativeSchool Social Work - An Attitudes of Parents of Primary School Pupilseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag54657
dc.description.abstract-translatedThe theme of this bachelor thesis is the social work in schools. The aim of this thesis is to find out the opinions of parents of elementary school students about the possibility of a social worker operating at elementary schools. Nowadays, words such as social work or social worker are almost unknown in the Czech Republic. Legislative for school social work is missing as well as experts working in the field of social work. Cooperation with the families of students is an important part of school social work and therefore it is necessary to inquire about the parents' views of school social work. The qualitative method and semi-structured interview were used to reach this text's goal. The sample population was parents of elementary school pupils from České Budějovice. The sample size was eight people. Data were analyzed using open coding and are presented using categorization. The research results showed that most of the parents would welcome the social worker position in elementary schools. The parents would mostly use social worker in the problematic scenarios linked with the students' problematic behaviour and to gather information about the functioning of school. Parents agreed upon the social worker being an asset to school environment. Some parents showed uncertainty about the need for social worker and expressed the idea of specialized teachers who already work at schools being able to do school social work as well. What can certainly be told is that school social worker position would have a positive impact on elementary school environment.eng
dc.date.accepted2018-09-13
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální práce ve veřejné správěcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální politika a sociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeDrábová, Magdalena


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam