Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorDrábová, Magdalena
dc.contributor.authorHoffmannová, Denisa
dc.date.accessioned2022-03-09T07:28:02Z
dc.date.available2022-03-09T07:28:02Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/39435
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá tématem reflexe odborné praxe v rámci studia sociální práce na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Cílem bakalářské práce je zjistit náplň a přínos odborné praxe v oblasti sociální práce z pohledu studentů sociálních oborů. S ohledem na uvedený cíl byly stanoveny čtyři výzkumné otázky. Odpovídá náplň odborné praxe náplni práce stanovené fakultou? Jaký přínos má odborná praxe pro studenta sociálního oboru? Jsou studenti dostatečně seznámeni s náplní práce sociálního pracovníka? Poskytují sociální pracovníci dostatečné informace o jednání s uživateli sociálních služeb? V teoretické části jsem pomocí odborné literatury definovala základní pojmy, které jsou obsahem práce. V této části jsem se věnovala pojmu sociální práce a sociální pracovník. Dále jsem stručně popsala rozdělení metod sociální práce, minimální standard vzdělání v sociální práci, který je hlavním nástrojem zkvalitnění vzdělání v sociální práci v České republice. Student sociální práce jako budoucí sociální pracovník má mít nejen teoretické znalosti, ale také praktické znalosti, které získává odbornou praxí a supervizí. Dalším tématem byla odborná praxe a zařízení, kde může být odborná praxe realizována. V praktické části bakalářské práce byl využit kvalitativní výzkum, metoda dotazování a technika polořízeného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořilo 10 studentů Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, kteří studují obor Sociální práce ve veřejné správě nebo Rehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniory. Jako postup pro vyhodnocení dat byla vybrána metoda tvorby trsů. Z výzkumu vyplynulo, že studenti byli dobře seznámeni s náplní práce sociálních pracovníků. Naučili se zvládat prvotní obavy a negativní emoce. Absolvovaná odborná praxe studentům ukázala možnosti, které mohou uplatnit v budoucím životě. A pomohla zjistit, kterou cílovou skupinou by se studenti chtěli zabývat. Většině studentů odkryla odborná praxe velké množství slabých stránek, na kterých by měli do budoucna ještě pracovat. Jako pozitivní přínos shodně uváděli kladný přístup sociálních pracovníků, ke klientům a celkově k jejich práci.cze
dc.format52 s.
dc.format52 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectSociální pracovník; odborná praxe; přínos; student; vzdělání;cze
dc.subjectSocial worker; practical training; contribution; student; education;eng
dc.titleReflexe odborné praxe v oblasti sociální práce z pohledu studentů sociálních oborůcze
dc.title.alternativeReflection of practical training in social work from the perspective of students of social studieseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag54649
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis examines the reflection of practical training conducted in the scope of the study of social work at the Faculty of Health and Social Sciences, University of South Bohemia in České Budějovice. The objective of the bachelor thesis is to determine the content and contributions of practical training in social work from the perspective of students of social studies. With respect to the objective delineated above, four research questions were postulated. Does the content of practical training correspond to the content of work as determined by the Faculty? What are the contributions that practical training makes for students of social sciences? Is students' knowledge of the content of a social worker's job sufficient? Do social workers provide adequate information on dealing with users of social services? Based on specialized literature, the first part defines basic terms used in the thesis. This part scrutinizes the terms "social work" and "social worker". In addition, this part provides a brief classification of social work methods, the minimum education standard for social work, which is the main tool for improving education in social work in the Czech Republic. As a future social worker, a student of social work should have both theoretical knowledge and practical experience, gained through practical training and supervision. Moreover, the theoretical part delves into the themes of practical training and facilities where practical training can be conducted. The practical part of the bachelor thesis makes use of a qualitative research, interrogation method and technique of a semi-controlled interview. The research set was composed of 10 students of the Faculty of Health and Social Sciences, University of South Bohemia in České Budějovice, whose field of study is Social work in public administration or Rehabilitation and psychosocial care of disabled children, adults and seniors. The method of cluster creation was applied as a procedure for data evaluation. The research indicated that the students were well aware of what the work of social workers entails. The students learnt to cope with initial concerns and negative emotions. The students' practical training gave them experience may rely on in their future life. Moreover, the practical training helped the students identify the target group they wish to be concerned with in their careers. The practical training pinpointed for most of the students a large number of weaknesses to be challenged by them in the future. As a positive contribution, the students mentioned unanimously the positive approach of social workers to clients and their work in general.eng
dc.date.accepted2018-09-13
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální práce ve veřejné správěcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální politika a sociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMojžíšová, Adéla


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam