dc.contributor.advisor | Břízová, Bohdana | |
dc.contributor.author | Tuzová, Aneta | |
dc.date.accessioned | 2022-03-09T07:27:56Z | |
dc.date.available | 2022-03-09T07:27:56Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-05-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/39430 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce pohlíží na rodinu s dítětem se sluchovým postižením, které je uživatelem kochleárního implantátu. Klade si za cíl zjistit názory, postoje a pocity rodičů před, při a po kochleární implantaci. Kochleární implantát je technickou pomůckou, která umožňuje osobám s těžkým sluchovým postižením nejen vnímání zvuků, ale i rozumění řeči a zlepšení nebo vytvoření vlastních řečových schopností. Stal se nadějí tam, kde již sluchadla nejsou dostatečným přínosem. V současnosti se již provádí kochleární implantace bilaterální. Kandidát na kochleární implantaci musí splnit řadu podmínek. Kochleární implantace je procesem, který je náročný jak pro dítě se sluchovým postižením, tak pro jeho rodinu. Aby došlo k naplnění cíle, byl proveden kvalitativní výzkum, kterého se zúčastnily čtyři komunikační partnerky matky dětí, které již podstoupily kochleární implantaci. Data získaná v průběhu neřízených rozhovorů s komunikačními partnerkami byla zpracována pomocí metody vytváření trsů a poté vyhodnocena. Výzkum přinesl řadu zajímavých skutečností zmapoval postoje, pocity a v neposlední řadě emoce matek v průběhu implantace. Vyplynulo z něj, že pro komunikační partnerky byl proces kochleární implantace náročný, necítily se dostatečně informované, nevěděly, jakou značku implantátu zvolit, během spolupráce s některými odborníky postrádaly empatii, porozumění a v neposlední řadě lidský přístup. Taktéž ze strany své rodiny se vždy nesetkávaly s podporou a výjimkou nebyly ani zcestné názory některých odborníků, s nimiž se setkávaly. Výsledky bakalářské práce mohou být přínosem pro rodiče, kteří uvažují nad kochleární implantací jejich dítěte a chybí jim dostatek informací, nebo pro širokou veřejnost, která má zájem dozvědět se bližší informace o této problematice. | cze |
dc.format | 62 s. | |
dc.format | 62 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Kochleární implantát | cze |
dc.subject | kochleární implantace | cze |
dc.subject | dítě se sluchovým postižením | cze |
dc.subject | Cochlear implant | eng |
dc.subject | cochlear implantation | eng |
dc.subject | child with hearing impairment | eng |
dc.title | Život rodiny s dítětem se sluchovým postižením před, při a po kochleární implantaci | cze |
dc.title.alternative | Life of a family with a child with hearing impairment before, during and after cochlear implantation | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 54640 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis looks at the family with a hearing impaired child who is the user of a cochlear implant. It aims to find out the opinions, attitudes and feelings of parents before, during and after cochlear implantation. A cochlear implant is a technical aid that enables people with severe hearing impairment not only to perceive the sound, but also to understand the speech, and to improve or create their own speech skills. It has become hope where the hearing aids are not enough. Cochlear implantation is currently being carried out bilaterally. A candidate for cochlear implantation has to meet a number of conditions. Cochlear implantation is a process that is demanding both for a child with hearing impairment and his family.
In order to meet the goal, qualitative research was carried out with four communication partners the mothers of children who have already undergone cochlear implantation. The data obtained during uncontrolled conversations with communication partners was processed using the focus group method, and subsequently evaluated. The research has brought a number of interesting facts mapping attitudes, feelings, and last but not least mother emotions during implantation. It turned out that for the communication partners the process of cochlear implantation was difficult, they did not feel informed sufficiently, they did not know what implant to choose, and during cooperation with some experts they lacked empathy, observation and also human approach. They have not always been supported by their families. The misleading views of some of the experts they met were not an exception.
The results of the bachelor thesis can be benefit for parents who are considering the cochlear implantation for their child and lacking information, or to the general public who is interested in getting more information about this problem. | eng |
dc.date.accepted | 2018-06-22 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika - vychovatelství | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Mojžíšová, Adéla | |