• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Budování komunikačních kompetencí u žáka mladšího školního věku s poruchou autistického spektra v hlavním vzdělávacím proudu: případová studie

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.460Mb)
    Posudek vedoucího práce (697.4Kb)
    Posudek oponenta práce (481.1Kb)
    Průběh obhajoby práce (537.2Kb)
    Datum
    2018
    Autor
    Michalčíková, Lucie
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Bakalářská práce prezentuje případ dobré praxe, kde se nadstandardním způsobem rozvinuly komunikační kompetence u žáka mladšího školního věku s poruchou autistického spektra v hlavním vzdělávacím proudu. Klade si za cíl na základě úzce vyspecifikovaných teoretických východisek zpracovat k vymezenému tématu aktuální poznání a na jejich podkladě provést případovou studii retrospektivního charakteru. Teoretická práce vymezuje termíny úzce spojené s tématem autismus, dětský autismus, komunikační kompetence a speciálně pedagogické postupy uplatňované k dětem s diagnózou autismu. Praktická část představuje formy a metody práce a pedagogické postupy, které byly využity k rozvoji řečových dovedností a komunikace u žáka s diagnózou dětského autismu s lehkou mentální retardací v oblasti kognitivních funkcí. Dále poukáže, jak ovlivnily osvojené řečové kompetence jeho začlenění do základní školy hlavního vzdělávacího proudu a do společnosti. Aby došlo k naplnění cílů, byl proveden kvalitativní výzkum v designu případové studie. Z důvodu celistvosti a komplexnosti případu byly podrobně zpracovány anamnestická data, rozhovory s matkou chlapce, klinickou logopedkou, třídní učitelkou a asistentkou pedagoga. Výzkum přinesl řadu zajímavých skutečností. Vyplynulo z něj, že v rozvoji komunikačních kompetencí byla velmi důležitá zejména iniciativa ze strany matky, týmová spolupráce všech zúčastněných stran, citlivá atmosféra navozená ve třídě, vhodně volené metodické postupy třídní učitelky, důslednost při dodržování nastavených pravidel a šance chlapce vzdělávat se v kolektivu dětí, které mu byly a jsou velkou motivací v rozvoji. Po formálních úpravách může tato bakalářská práce sloužit jako informační materiál pro rodiče, pedagogy, pediatry či sociální pracovníky setkávající se s dětmi mladšího školního věku s poruchou autistického spektra. Text práce bude též využitelný jako studijní materiál pro studenty pedagogicky orientovaných studijních programů.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/39416
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV