dc.contributor.advisor | Švestková, Renata | |
dc.contributor.author | Samcová, Radka | |
dc.date.accessioned | 2022-03-09T07:27:31Z | |
dc.date.available | 2022-03-09T07:27:31Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-05-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/39413 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá canisterapií a jejím využívání v zařízeních pro děti se zdravotním postižením. Hlavním cílem práce je zmapovat využití canisterapie v zařízeních pro děti se zdravotním postižením v Jihočeském kraji a zjistit, jaké canisterapeutické metody využívají zařízení pro děti se zdravotním postižením. Teoretická část se zaměřuje na definování zdravotního postižení, podrobněji se věnuje každému typu postižení. Dále canisterapií jako takové a zařízeními pro děti se zdravotním postižením, která pracují v rámci konceptu ucelené rehabilitace. V praktické části se věnuje výzkumu využití canisterapie ve vybraných zařízeních, která byla vybrána v předvýběru, splňující společná kritéria. Byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu vedená formou polostandardizovaných rozhovorů. Informace, které vyšly z rozhovorů byly tříděny otevřeným kódováním, z těchto podkladů byly vyvozeny dílčí závěry k jednotlivým výzkumným okruhům. V rámci výzkumných otázek a první podkategorie proběhlo seznámení s terapeuty a jejich zkušenostmi, dle čeho si vybírají, kde budou canisterapii provádět a dle čeho volili výběr psa a případně budou do budoucna volit. Dále bylo zjištěno, že v daných zařízeních se praktikuje canisterapie v rámci školy či sociální služeb, spolupráce se zdravotnickým úsekem je minimální. Zjištění, že o terapii je velký zájem, je velmi potěšující. Z důvodu nedostatku terapeutů ji bohužel nejde praktikovat častěji, což se snad v budoucnu zlepší. Mezi další závěry patří, že způsobilost a souhlas s canisterapií podepisují rodiče, bez čehož děti nemohou terapii absolvovat. Jaké metody se v které službě častěji používají a že forma skupinová je upřednostněna před individuální z hlediska ekonomického, tak časového. Dílčím zjištěním je, že terapie v rámci dobrovolnictví od dobrovolníků z Výcvikového canisterapeutického sdružení Hafík, z.s., je pro daná zařízení zdarma. Z nedostatku času a prostoru není možná individuální terapie a po terapii návaznost na další terapie jako je fyzioterapie či logopedie, při tom by terapeuti byli rádi, kdyby se toto v průběhu mohlo zlepšit. | cze |
dc.format | 59 s. (97743) | |
dc.format | 59 s. (97743) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Zdravotní postižení; canisterapie; zařízení pro děti se zdravotním postižením | cze |
dc.subject | Disability; canistherapy; institution for children with disabilities | eng |
dc.title | Canisterapie a její využití v zařízeních pro děti se zdravotním postižením | cze |
dc.title.alternative | Canistherapy and Its Use in Institutions for Children with Disabilities | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 54620 | |
dc.description.abstract-translated | My bachelor thesis deals with canistherapy and its use in institutions for children with disabilities. The main aim of the thesis is to map out the use of canistherapy in institutions for children with disabilities in the region South Bohemia and find out which canistherapeutical methods do these institutions use. The theoretical part focuses on defining what a disability is and then I analyse in greater detail the types of disabilities. Then I focus on canistherapy itself and also on the institutions for children with disabilities, which do take part in the working concept of comprehensive rehabilitation. In the practical part of my thesis I deal with the research of the use of canistherapy in chosen institutions, which were chosen on the basis of fulfilling criteria common for all of them. I chose the method of qualitative research lead by the means of semi-standardised interviews. The received information were then selected by the method of open coding. From this basis I draw key conclusions to every particular research topic. Within the research questions and the first subcategory I got familiar with the therapists and their experiences, on which basis they choose where to do the canistherapy and according to which criteria they choose the dog. Moreover I found out, that in chosen institutions the canistherapy is practised within school or social services, cooperation with healthcare part of the institution is minimal. Finding that the canistherapy is very popular and demanded, is very pleasing. However, due to the lack of therapists it is practised not so often, which will hopefully change in the future. Other findings are: the parents sign a consent with canistherapy (the canistherapy can't be practised on their children without this step); which methods of therapy are used in which services; also that the group form of therapy is preferred to the individual one, because of economical and temporal reasons. Other key finding is that canistherapy in the form of volunteering from the Canistherapy training association Hafík, z.s. is to the institutions provided for free. Due to the lack of time and place it is not possible to do individual therapy and to link it to other therapies, such as physiotherapy or logopedics, whereas the therapists would be really glad if this could improve in the future. | eng |
dc.date.accepted | 2018-06-22 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika - vychovatelství | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Motlová, Lenka | |