Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMarková, Aneta
dc.contributor.authorRosová, Tereza
dc.date.accessioned2022-03-09T07:27:21Z
dc.date.available2022-03-09T07:27:21Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-08-17
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/39407
dc.description.abstractHlavním cílem mé bakalářské práce bylo zjistit, jaké specifické potřeby mají osoby s poruchou autistického spektra na vysoké škole, a jaká podpůrná opatření se na školách realizují. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části se věnuji teoretickým východiskům pro zadané téma. Popisuji tedy poruchy autistického spektra, jejich příčiny a projevy. Dále se zabývám obecně terciárním vzděláváním. V poslední části teoretické práce popisuji vysokoškolské vzdělávání osob s poruchami autistického spektra. Empirická část vymezuje výzkumný problém, výzkumné cíle a výzkumný soubor. Byl zde použit výzkumný design případové studie. Při sběru dat byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumné šetření bylo vedeno se dvěma informantkami, které mi detailně popsaly své vysokoškolské studium. Dále jsem analyzovala dokumenty, které mi byly poskytnuty od informantek a realizovala rozhovory se spolužáky informantek. Na základě případových studií jsme se dozvěděli, jak probíhalo vysokoškolské studium informantek, s jakými problémy se setkávaly, jaké vztahy byly ve třídách se spolužáky a vyučujícími, jaké specifické potřeby měly a jaká podpůrná opatření byla realizována.cze
dc.format58 s. 71 949 znaků
dc.format58 s. 71 949 znaků
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectporuchy autistického spektracze
dc.subjectspecifické potřebycze
dc.subjectpodpůrná opatřenícze
dc.subjectautistic spectrum disorderseng
dc.subjectspecific needseng
dc.subjectsupportive measureseng
dc.titleSpecifické potřeby osob s poruchou autistického spektra na vysoké školecze
dc.title.alternativeSpecific needs for people within autistic disorder studying at Universityeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag54612
dc.description.abstract-translatedThe main aim of my bachelor thesis was to find out what specific needs people with autism spectrum disorders have at college and what kind of support measures are being implemented in schools. The bachelor thesis is divided into the theoretical and empirical part. In the theoretical part I deal with the theoretical starting points for the given topic. I describe disorders of the autistic spectrum, their causes and manifestations. I also deal with general tertiary education. In the last part of the theoretical work I describe university education of people with autistic spectrum disorders. The empirical part defines the research problem, the research objectives and the research set. A case study was used here. The semi-structured interview method was used to collect the data. A research survey was conducted with two informants who described their college studies in detail. I also analyzed the documents I received from the informants and conducted interviews with classmates of the informants. On the basis of case studies, we learned how the undergraduate study of the informants, what problems they encountered, what kind of relationships they had with their classmates and teachers, what specific needs they had and what support measures they had implemented.eng
dc.date.accepted2018-09-21
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePrázdná, Radka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam