Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFrancová, Hana
dc.contributor.authorTrávníčková, Veronika
dc.date.accessioned2022-03-09T07:27:08Z
dc.date.available2022-03-09T07:27:08Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/39400
dc.description.abstractTématem bakalářské práce je "Dětská skupina jako nástroj harmonizace rodičovských a pracovních rolí." Konkrétně se tato práce zabývá tím, jak se dětská skupina podílí na řešení sladění práce a rodiny tedy jaké "nástroje" k tomu využivá. Hlavním cílem práce bylo zmapovat výhody a nevýhody dětské skupiny z pohledu rodičů. Její dílčí cíl zněl identifikovat další faktory, které přispěly k udržení/získání zaměstnání po návratu z rodičovské dovolené. Práce je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou. V úvodní části se věnuji současnému stavu předškolních institucí v České republice. Poté seznamuji s dětskou skupinou obecně a uvádím její zákonné podmínky. V další části práce jsou obsaženy potřeby rodičů týkající se zajištění péče o děti, prorodinná opatření a otázka harmonizace práce a rodiny, která je vzhledem k mému tématu bakalářské práce klíčová. Typem výzkumu byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie. Ke sběru dat byl použit polostrukturovaný rozhovor. Informanti-rodiče byli vybráni způsobem účelového výběru, jejichž děti navštěvují dětskou skupinu v regionu Plzeň. V praktické části jsou prezentovány a diskutovány výsledky šetření. Výzkumem bylo zjištěno, že jsou rodiče spokojeni z možnosti služeb pro děti, jako je dětská skupina. Nejen, že díky ní mají možnost opět se zapojit do pracovního procesu, ať už po rodičovské dovolené nebo při jejím trváním, ale i je to pozitivum pro dítě. Příkladem může být společenský kontakt s ostatními dětmi nebo práce na jejich rozvoji- samostatnosti, vzdělání. Rodiče také mají čas pro sebe, čehož si velice cenní. Veškeré získané poznatky je možné využít jako zdroj informací dalším vznikajícím dětským skupinám nebo těm, které již jsou v evidenci dětských skupin, čeho by se měly vyvarovat a naopak co rodiče vyhledávají a co je potřeba nadále zlepšovat/zdokonalovat.cze
dc.format72 s. (17 273 znaků)
dc.format72 s. (17 273 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectDětská skupinacze
dc.subjectrodičecze
dc.subjectrodičovská dovolenácze
dc.subjectnástroj; výhodycze
dc.subjectnevýhodycze
dc.subjectflexibilitacze
dc.subjectkvalitacze
dc.subjectharmonizace práce a rodinycze
dc.subjectpéče o dítěcze
dc.subjectChildren's groupeng
dc.subjectparentseng
dc.subjectparental leaveeng
dc.subjecttooleng
dc.subjectadvantageseng
dc.subjectdisadvantageseng
dc.subjectflexibilityeng
dc.subjectqualityeng
dc.subjectharmonization of work and private lifeeng
dc.subjectchild careeng
dc.titleDětská skupina jako nástroj harmonizace rodičovských a pracovních rolícze
dc.title.alternativeThe children's group as a tool of harmonization of parental and working roleseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag54581
dc.description.abstract-translatedThe topic of the bachelor thesis is "Children's group as a tool of the harmonization of parental and work roles." Specifically, this thesis deals with how CHG participates in the solution of reconciliation of work and family which "tools" are used for that. The main aim of the work was to map out the advantages and disadvantages of the child group from the parents point od view. Its sub-goal was to identify other factors that contributed to retaining / gaining employment after returning from parental leave. The thesis is divided into the theoretical and research part. In the introductory part I am interested in the current state of preschool institutions in the Czech Republic. Then I get acquainted with the children's group in general and states its legal conditions. In the next part of the thesis are included the needs of parents concerning the provision of childcare, the pro-family measures and the issue of harmonization of work and family, which is key to the subject of my bachelor thesis. The method was chosen as a qualitative research strategy. A semi-structured interview was used to collect the data. Informant-parents, whose children attend a children's group in the Pilsen region, were selected by a special-purpose selection method. The practical part deals with the interviews themselves and their subsequent results. Research has found that parents are satisfied with the possibility of services for children, such as children's group. Not only do they have the opportunity to get back into the work process, whether it's after parental leave or during it, but it is also positive for the child. An example may be social contact with other children or work on their development autonomy, education. Parents also have time for themselves, which is very valuable. Any knowledge gained can be used as a source of information for other emerging child groups or those already associated with children's groups and what they should avoid, or, on the contrary, what parents are looking for and what needs to be further improved.eng
dc.date.accepted2018-06-07
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální práce ve veřejné správěcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální politika a sociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMojžíšová, Adéla


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam