• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Bariéry odstraňované a bariéry přetrvávající v procesu integrace u žáka s atypickým autismem v hlavním vzdělávacím proudu

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.423Mb)
    Posudek vedoucího práce (570.9Kb)
    Posudek oponenta práce (788.7Kb)
    Průběh obhajoby práce (661.7Kb)
    Datum
    2018
    Autor
    Dvořáková, Ester
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Cílem bakalářské práce je kompletovat teoretické poznání vymezeného tématu práce, a na jeho podkladě popsat a zjistit možné výhody a případná úskalí při integraci dítěte s a typickým autismem do hlavního vzdělávacího proudu. V praktické části bude dílčím cílem poskytnutí možného vhledu na situaci ze strany rodin intaktních žáků, kteří jsou ve třídě s integrovaným chlapcem, a zároveň bude poskytnut náhled na danou situaci spolužáky. Práce je koncipována do dvou částí a to teoretické a výzkumné. První segment má seznámit s teoretickým základem z oblasti integrace a autismu, a má vést k následnému porozumění druhého oddílu. Empirická část je zpracována ve formě kvalitativního výzkumu. Sběr dat se uskutečnil pomocí polostrukturovaného interview. V rámci kvalitativní analýzy dat bylo využito tematického kódování. Výzkumný segment zachycuje obraz integrovaného chlapce z pohledů intaktních spolužáků a jejich rodičů, třídní učitelky a asistentky. Dále matky integrovaného chlapce. Práce by mohla sloužit jako vzor pro rodiče, učitele či pedagogickou veřejnost, při zařazování dítěte s touto diagnózou do hlavního vzdělávacího proudu. Dále poslouží jako dílčí výzkum, který bude zařazen do dlouholeté případové studie, která se snaží poskytnout ucelený pohled na možný proces integrace během povinné školní docházky. Zmíněný průzkum by měl následně tvořit podklady k disertační práci. Z výzkumu vyplývá nepředvídatelnost daného procesu a tím i prognóza do budoucna, z důvodu přicházejících nečekaných změn, ale i vývoje postojů zainteresovaných osob. Výsledky studie poukazují na nejednotné názory k probíhajícímu procesu ze strany intaktních spolužáků, jejich rodičů, ale i paní učitelky a asistentky. Zároveň se matka a rodiče intaktních spolužáků shodují na nepřipravenosti "běžných" škol na integrační proces.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/39307
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV