dc.contributor.advisor | Marková, Aneta | |
dc.contributor.author | Kolářová, Andrea | |
dc.date.accessioned | 2022-03-09T07:24:49Z | |
dc.date.available | 2022-03-09T07:24:49Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-08-17 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/39306 | |
dc.description.abstract | Cílem bakalářské práce je seznámení se s problematikou rozvoje sociálních dovedností u žáků s poruchami autistického spektra mladšího školního věku.
Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou.
V první části jsou uvedeny teoretické poznatky, díky kterým se seznámíme s problematikou autismu. Nejprve se budeme zabývat pojmem porucha autistického spektra, následně se seznámíme s historickým vývojem PAS i současnými poznatky. Následovat bude výskyt autismu, léčba, diagnóza a autistická triáda. Významná je i kapitola o charakteristice jednotlivých poruch autistického spektra. V závěru teoretické části budou zmíněny sociální dovednosti a způsob vzdělávání dětí s autismem v České republice.
Cílem druhé části bakalářské práce je formou kvalitativního výzkumu získat poznatky o způsobu a kvalitě rozvíjení sociálních kompetencí zkoumaných žáků s poruchami autistického spektra mladšího školního věku, integrovaných v základních školách. Prostřednictvím pozorování, rozhovorů a analýzy dokumentů budou vypracovány případové studie zkoumaných žáků, které budou doplněny o vlastní zkušenosti autorky získané při kontaktu s těmito jedinci. Účelem práce bude odpovědět na stanovené výzkumné otázky a dosažení stanoveného cíle. Přínosem práce je získání nových poznatků o zkoumaném tématu a dosažení obohacení dosavadních znalostí o této problematice. | cze |
dc.format | 63 s. (114 232 znaků) | |
dc.format | 63 s. (114 232 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Autismus | cze |
dc.subject | integrace | cze |
dc.subject | kvalitativní výzkum | cze |
dc.subject | případová studie | cze |
dc.subject | sociální kompetence | cze |
dc.subject | Autism | eng |
dc.subject | social competence | eng |
dc.subject | integration | eng |
dc.subject | qualitative research | eng |
dc.subject | case study. | eng |
dc.title | Rozvoj sociálních kompetencí u jedinců s autismem v mladším školním věku | cze |
dc.title.alternative | Developing Social Skills in Individuals With Autism at a Yunger Age | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 51594 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of the bachelor work is to ascertain issues related to the development of social skills of younger school-age pupils with autism spectrum disorders.
The work is divided into two parts: theoretical and practical.
The first part includes theoretical pieces of knowledge and information which acquaint us with autism issues.
At first, we focus on the term of autism spectrum disorder followed by historical development of ASD and current findings. Afterwards we mention the occurence, treatment and diagnosis of autism as well as the autism triad. The chapter on the characteristics of particular autism spectrum disorders is significant, too. Social skills and the way of education of children with autism in the Czech Republic are mentioned in the conclusion of the theoretical part.
The aim of the other part of the bachelor work is to obtain some information on the way and quality of the development of social competences of monitored younger school-age pupils with autism spectrum disorders being integrated at primary schools in the form of the qualitative research. By monitoring and making interviews and analysis of documents, there will be created case studies regarding investigated pupils which will be supplemented with the author´s own experience gained by cooperating with these individuals. The purpose of the work will be to answer stated research questions and to achieve the determined target. The benefit of this bachelor work is to get new data on the topic being researched and to enrich existing pieces of information on this issue. | eng |
dc.date.accepted | 2018-09-21 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika - vychovatelství | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Prázdná, Radka | |