dc.contributor.advisor | Švestková, Renata | |
dc.contributor.author | Vrbová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2022-03-09T07:24:46Z | |
dc.date.available | 2022-03-09T07:24:46Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-05-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/39304 | |
dc.description.abstract | Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit, jakým způsobem se změnila práce pedagoga s žákem s lehkým mentálním postižením v rámci úprav, které přináší novela školského zákona.
Bakalářskou práci jsem rozdělila na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsem se snažila sepsat důležité informace o problematice inkluzivního vzdělávání, které jsem čerpala z vybrané odborné literatury.
Jako způsob utvrzení obsahu teoretické části jsem zvolila kvalitativní výzkum. Rozhodla jsem se ho uskutečnit pomocí strukturovaných rozhovorů. Kontaktovala jsem několik škol v okresu Příbram, kde jsem výzkum chtěla realizovat. Z více než patnácti původně oslovených škol jsem nakonec získala tři respondenty, vedoucí pedagogické pracovníky. Ještě před realizací výzkumu jsem si stanovila pět výzkumných otázek, které jsem po zpracování rozhovorů vyhodnotila.
Moje bakalářská práce může mít vědecký přínos pro pedagogické pracovníky, kteří si ještě nevytvořili svůj vlastní názor na vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v běžných školách. Kromě zjištění teoretických pojmů týkajících se vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižení mohou nahlédnout do praktické části, která jim přiblíží a ukáže situaci, jak společné vzdělávání probíhá v jiných školách.
Nejvíce nových poznatků jsem při vypracovávání mé bakalářské práce nabyla při rozhovorech s vedoucími pedagogickými pracovníky, kteří mi osvětlili, jak situace společného vzdělávání reálně probíhá. | cze |
dc.format | 71 s. | |
dc.format | 71 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Žák se speciálními vzdělávacími potřebami | cze |
dc.subject | lehké mentální postižení | cze |
dc.subject | individuální vzdělávací plán | cze |
dc.subject | novela školského zákona | cze |
dc.subject | školské poradenské zařízení | cze |
dc.subject | Pupil with special educational needs | eng |
dc.subject | mild mental retardation | eng |
dc.subject | individual educational plan | eng |
dc.subject | amendment to the educational act | eng |
dc.subject | school counseling facility | eng |
dc.title | Role základní školy ve vztahu k žákům s lehkým mentálním postižením v kontextu novely zákona č. 82/2015 Sb. | cze |
dc.title.alternative | The Role of Primary School in Terms of Pupils with Mild Mental Retardation in the Context of the Amendment to Act No. 82/2015 Coll. | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 51580 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of my bachelor thesis was to find out how did the work of the teacher with the pupil with mild mental disabilities change within the term of changes introduced by the amendment to the Education Act.
I have divided the bachelor thesis into two parts - a theoretical and a practical part. In the theoretical part, I tried to write up some important information about the issue of inclusive education, which I drew from selected specialized literature.
As a way of confirming the content of the theoretical part, I chose qualitative research. I decided to realize it via structured interviews. I contacted several schools in Příbram District, where I wanted to realize the research. Of more than fifteen originally addressed schools, I finally got three respondents, the leading pedagogical worker. Before the implementation of the research, I have established five research questions that I evaluated after the interviews.
My bachelor thesis may have a scientific contribution to pedagogical workers who have not yet made their own point of view about the education of pupils with mild mental disabilities in usual elementary schools. Except for the theoretical concepts concerning about the education of pupils with mild mental disabilities, they can take a look into the practical part that will bring the situation closer to them and will show them how the common education takes place in other schools.
The most of the new findings I learned during the elaboration of my bachelor thesis was during the interviews with the pedagogical workers who have explained to me how the situation of common education actually works. | eng |
dc.date.accepted | 2018-06-20 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika - vychovatelství | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Břízová, Bohdana | |