dc.contributor.advisor | Kudlák, Aleš | |
dc.contributor.author | Nesibová, Vladěna | |
dc.date.accessioned | 2022-03-09T07:23:54Z | |
dc.date.available | 2022-03-09T07:23:54Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-08-14 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/39245 | |
dc.description.abstract | Cílem práce je problematika finančního zabezpečení krizových opatření obcí s rozšířenou působností v Kraji Vysočina, a to především se zaměřením na provedení rozboru finančních prostředků a vzájemným porovnáváním finančních prostředků, které jednotlivé obce vyčleňují ve Skupině 5 - Bezpečnost státu a právní ochrana. Všechny obce mají zákonem danou povinnost vymezovat určité prostředky a všechny tak i činí, ale každá obec vydává jiné množství finančních prostředků, které jsou nedílnou součástí pro zajištění přípravy a provádění záchranných a likvidačních prací za mimořádné události a na zajištění preventivních opatření před těmito situacemi.
Zvolený problém byl řešen především pomocí metody komparace a následně i metodou analogie k vzájemnému porovnání jednotlivých analýz rozpočtů obcí z let 2015 až 2017. Jednotlivé obce byly porovnávány jak vzájemně mezi sebou, tak i v rámci jednotlivých obcí v průběhu posledních let. Dále byla využita metoda analýzy k rozebrání daného problému a metoda syntézy.
Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že více než 50 % daných obcí s rozšířenou působností v Kraji Vysočina každým rokem navyšuje v rámci Skupiny 5 - Bezpečnost státu a právní ochrana svůj rozpočet. Pouze dvě obce ve svých rozpočtech ve zkoumaných letech vyčleňují postupně nižší finanční prostředky. Mezi tyto obce s rozšířenou působností patří ORP Bystřice nad Pernštejnem a ORP Chotěboř, která i přes to, že v roce 2017 vyčlenila nižší částku než v roce 2015, stále vydává ze svého rozpočtu jedno z nejvyšších procent finančních prostředků. | cze |
dc.format | 88 s. | |
dc.format | 88 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Finanční zabezpečení | cze |
dc.subject | finanční prostředky | cze |
dc.subject | rozpočet obce | cze |
dc.subject | analýza rizik | cze |
dc.subject | krizová opatření | cze |
dc.subject | Financial security | eng |
dc.subject | financial resources | eng |
dc.subject | municipal budget | eng |
dc.subject | risk analysis | eng |
dc.subject | crisis measures | eng |
dc.title | Finanční zabezpečení krizových opatření obcí s rozšířenou působností v Kraji Vysočina | cze |
dc.title.alternative | Financial security of emergency measures of municipalities with extended powers in the Vysocina region | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 50936 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis deals with financial security of crisis measures of municipalities with extended power in Vysocina Region, focusing mainly on the analysis of financial resources and the mutual comparison of funds that individual municipalities allocate in group 5 State security and legal protection. All municipalities are legally obliged to earmark certain resources and they do so, however each municipality allocates different amount of financial resources that are an integral part of preparation and implementation of rescue and disposal work for emergencies and to provide preventive measures against these situations.
Given issues has been solved primarily by the comparison method and thereafter by analogy method to do the mutual comparison of individual municipal budget analyzes from 2015, 2016 and 2017. Each municipality has been compared with each other as well as within individual municipalities in recent years. In addition, the analysis method and the method of synthesis have been used to evaluate given problem.
The research revealed that more than 50 % of given municipalities with extended power in Vysocina Region increase their budget within group 5 - State security and legal protection every year. These municipalities with extended power include Bystřice nad Pernštejnem and Chotěboř. Despite the fact these municipalities allocated lower amount than in 2015 they still earmark one of the highest percentage of their funds in 2015. | eng |
dc.date.accepted | 2018-09-26 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Ochrana obyvatelstva se zaměřením na CBRNE | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Ochrana obyvatelstva | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Klečková, Marie | |