Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBartoš, Petr
dc.contributor.authorMatějka, Jan
dc.date.accessioned2022-03-09T07:13:47Z
dc.date.available2022-03-09T07:13:47Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-04-20
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/39202
dc.description.abstractTato práce se zaměřuje na porovnání elektrického pohonu a pohonu se spalovacím motorem. Literární přehled přibližuje historii a počátky prvních pokusů o vozidlo na elektrickou energii, které sahají již do poloviny 19. století. Dále jsou zde představeny druhy elektrických motorů, které se v pohonech používají. Velká pozornost je věnována různým druhům akumulátorů a jejich nabíjení. Poslední kapitola teoretické části obsahuje ekologické aspekty provozu a výroby elektrické energie k pohonu elektromobilu. Praktická část práce se zabývá dvěma oblastmi, a to technickou částí, kde jsou porovnávány jízdní vlastnosti, komfort, hluková zátěž a praktičnost vozidel BMW i3 a Renault Clio. Dále ekonomickou částí, která je zaměřena zejména na provozní náklady a výhodnost pořízení testovaných vozidel.cze
dc.format86 s.
dc.format86 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectelektromobilcze
dc.subjectelektromotorcze
dc.subjectakumulátorycze
dc.subjectnabíjenícze
dc.subjectživotní prostředícze
dc.subjectelectric careng
dc.subjectelectric motoreng
dc.subjectaccumulatorseng
dc.subjectchargingeng
dc.subjectenvironmenteng
dc.titleTechnická a ekonomická komparace automobilu s elektrickým a spalovacím motoremcze
dc.title.alternativeTechnical and economic comparison of car with electric and internal combustion engineeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag50690
dc.description.abstract-translatedThis master thesis is focused on the comparison of electric drive and drive with an internal combustion engine. The literary overview shows the history and beginnings of the first attempts to create a vehicle with an electric energy. This all goes back to the half of 19th century. In this thesis are also included types of electric engines which are used in drives. Great attention is focused on the several types of accumulators and their charging. The last chapter in the theoretical part is dedicated to the ecological aspect of commission and the production of electric energy which is used to the drive of the electric car. The second, practical, part deals with two levels. Concretely with the technical part where are compared the on-road performance, comfort, noise and functionality of the BMW i3 and Renault Clio. Another economical part which is focused mainly on the operating costs and the affordability of vehicles which were tested.eng
dc.date.accepted2018-05-30
dc.description.departmentZemědělská fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineZemědělská a dopravní technikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zemědělská fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programZemědělské inženýrstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam