dc.contributor.advisor | Sirovátka, Jakub | |
dc.contributor.author | Žižková, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T14:32:37Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T14:32:37Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-03-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38861 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá problematikou fenoménu hudby ve filosofii Arthura Schopenhauera a Friedricha Nietzscheho. Jaké místo hudba zaujímá v jejich filosofii, jak ji chápali a definovali? To jsou hlavní otázky, které jsou postupně rozebírány a zodpovězeny. Kvalifikační práce je rozčleněna do tří částí. První se zabývá pojetím hudby u Schopenhauera, druhá u Nietzscheho a třetí posouzením rozdílnosti jejich myšlenek v problematice vůle jako hudby. V práci se nachází i praktická část, a to rozbor Nietzscheho rané hudební skladby. Též poukazuji i na osobnost skladatele Richarda Wagnera, jenž byl ovlivněn oběma filosofy a naopak. V závěru práce hodnotím a shrnuji, zda byl cíl bakalářské práce naplněn a zodpovězeny výše položené otázky. | cze |
dc.format | 52 s. (73 312 znaků) | |
dc.format | 52 s. (73 312 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Arthur Schopenhauer | cze |
dc.subject | Friedrich Nietzsche | cze |
dc.subject | Richard Wagner | cze |
dc.subject | hudba | cze |
dc.subject | filosofie | cze |
dc.subject | úvahy | cze |
dc.subject | tragédie | cze |
dc.subject | drama | cze |
dc.subject | kompozice | cze |
dc.subject | vůle | cze |
dc.subject | melodie | cze |
dc.subject | harmonie | cze |
dc.subject | rytmus. | cze |
dc.subject | Arthur Schopenhauer | eng |
dc.subject | Friedrich Nietzsche | eng |
dc.subject | Richard Wagner | eng |
dc.subject | music | eng |
dc.subject | philosophy | eng |
dc.subject | reflections | eng |
dc.subject | tragedy | eng |
dc.subject | drama | eng |
dc.subject | musical composition | eng |
dc.subject | will | eng |
dc.subject | melody | eng |
dc.subject | harmony | eng |
dc.subject | rhythm. | eng |
dc.title | Filosofie hudby u A. Schopenhauera a F. Nietzscheho | cze |
dc.title.alternative | A. Schopenhauers and F. Nietzsches Philosophy of Music | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 52456 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis deals with the problem phenomenon of music in the philosophy of Arthur Schopenhauer and Friedrich Nietzsche. What place does the music occupy in their philosophy, how they understood it and defined it? These are the main issues that are gradually discussed and answered. The thesis is divided into three parts. The first part of the thesis deals with Schopenhauer's concept of music, the second part is about Nietzsche's concept, and the third part is an assessment of the differences of their opinions of the issue of will as music. There is also a practical part in the thesis, namely the analysis of Nietzsche's early musical composition. I also refer to the personality of the composer Richard Wagner, who was influenced by both philosophers and vice versa. At the end of the thesis I evaluate and summarize whether the aim of the thesis was fulfilled and if it answered the aforesaid questions. | eng |
dc.date.accepted | 2018-09-04 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Filozofie a religionistika | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Filozofie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Jarolímová, Jana | |