dc.contributor.advisor | Filip, Michal | |
dc.contributor.author | Mikšíková, Pavla | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T14:31:36Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T14:31:36Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-03-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38781 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá možnostmi využití galerijní a muzejní animace ve stálé expozici Městského muzea v Týně nad Vltavou.
Teoretická část vymezuje základní pojmy animace, prožitek, zážitek, exponát, sbírkový předmět, muzeálie, muzeum, muzejní edukace, edukační cíle, obsah muzejní edukace, metody muzejní edukace, organizační formy muzejní edukace, plánování, příprava edukačního programu, galerijní animace, cíle galerijní animace, metodická struktura galerijní animace, typologické členění galerijní animace
Praktická část obsahuje tři odlišné v praxi ověřené programy, v nichž jsem živou formou expozici muzea představila dětem. První program vychází z muzejní animace a jeho tématem je historie vorařství na řece Vltavě a v Týně nad Vltavou, účastníci při ní skládali dřevěné modely vorů. Druhý program vychází z animace galerijní a jeho tématem je restaurování obrazů. Při této animaci účastníci domalovávali poškozené části reprodukcí obrazů ze sbírek muzea. Třetí program je ve formě pracovního listu, který je inspirovaný papírovým průvodcem nizozemského vlakového muzea Spoorwegmuseum v Utrechtu a provází návštěvníky celou expozicí. | cze |
dc.format | 61 s. | |
dc.format | 61 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | animace | cze |
dc.subject | prožitek | cze |
dc.subject | zážitek | cze |
dc.subject | exponát | cze |
dc.subject | sbírkový předmět | cze |
dc.subject | muzeálie | cze |
dc.subject | muzeum | cze |
dc.subject | muzejní edukace | cze |
dc.subject | edukační cíle | cze |
dc.subject | obsah muzejní edukace | cze |
dc.subject | metody muzejní edukace | cze |
dc.subject | organizační formy muzejní edukace | cze |
dc.subject | plánování | cze |
dc.subject | příprava edukačního programu | cze |
dc.subject | galerijní animace | cze |
dc.subject | cíle galerijní animace | cze |
dc.subject | metodická struktura galerijní animace | cze |
dc.subject | typologické členění galerijní animace | cze |
dc.subject | animation | eng |
dc.subject | experience | eng |
dc.subject | enjoyment | eng |
dc.subject | exhibit | eng |
dc.subject | collection item | eng |
dc.subject | museum item | eng |
dc.subject | museum | eng |
dc.subject | museum education | eng |
dc.subject | educational goals | eng |
dc.subject | contents of museum education | eng |
dc.subject | methods of museum education | eng |
dc.subject | organizational forms of museum education | eng |
dc.subject | planning | eng |
dc.subject | educational program preparation | eng |
dc.subject | gallery animation | eng |
dc.subject | methodical structure of gallery animation | eng |
dc.subject | typological breakdown of gallery animation | eng |
dc.title | Muzejní animace v programu stálé expozice Městského muzea v Týně nad Vltavou | cze |
dc.title.alternative | Museum animation in permanent exhibition of Týn nad Vltavou's Town Museum | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 44196 | |
dc.description.abstract-translated | The work examines possibilities of using gallery and museum animation in the permanent exhibition of Týn nad Vltavou's Town Museum.
The theoretical part defines the basic terms like animation, experience, enjoyment, exhibit, collection item, museum item, museum, museum education, educational goals, contents of museum education, methods of museum education, organizational forms of museum education, planning, educational program preparation, gallery animation, methodical structure of gallery animation, typological breakdown of gallery himation
The practical part contains three different programs, confirmed in practice, in which I presented live form of the exhibition to the children. The first program is based on museum animation and its theme is the history of rafting on the Vltava River in Týn nad Vltavou. The participants were creating small wooden raft models. The second program is based on gallery animation and its goal is the restoration of paintings. During this animation, the participants painted missing/damaged parts of the reproductions of the paintings from the museum's collections. The third program is in the form of a worksheet inspired by paper guide of the railway museum Spoorwegmuseum in Utrecht, Netherlands and guides visitors throughout the exhibition. | eng |
dc.date.accepted | 2018-05-30 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Duda, Zdeněk | |