dc.contributor.advisor | Macků, Richard | |
dc.contributor.author | Jechová, Hedvika | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T14:31:16Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T14:31:16Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-03-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38771 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá funkcemi školní družiny pohledem dětí, rodičů a vychovatelů na základě kvantitativního výzkumu zpracovaného ve třech školních družinách na málotřídní škole a kvalitativního výzkumu na základě vedených polostrukturovaných rozhovorů s pěti vychovateli školní družiny.
Teoretická část charakterizuje téma volného času a dva konkrétní sociologické výzkumy. Dále popisuje fungování školní družiny a zabývá se funkcemi školní družiny na základě teorie funkcí školních družin vymezených dle odborné literatury Pávkové a Hájka. Další část se zabývá úlohou vychovatele a úlohou rodiny. Poslední část teoretické části je věnována vývojovému stupni dětí na 1. stupni základní školy.
Praktická část je rozdělena na kvantitativní a kvalitativní výzkum. V kvantitativní části jsou zpracovány dotazníky od dětí a jejich rodičů a vyhodnoceny do podoby grafů a tabulek. Výzkumné otázky se zaobírají tím, co vnímají děti i rodiče jako nejdůležitější funkci školní družiny, jak by si představovali ideální den ve školní družině a co by si přáli na fungování školní družiny případně zlepšit. Kvalitativní část je věnována analýze polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumné otázky této části se týkají práce vychovatelů, jejich vztahů s rodiči, s dětmi i s nadřízenými. | cze |
dc.format | 118 s. | |
dc.format | 118 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | dítě | cze |
dc.subject | volný čas | cze |
dc.subject | zájmové vzdělávání | cze |
dc.subject | zájmy | cze |
dc.subject | školní družina | cze |
dc.subject | volnočasové zařízení | cze |
dc.subject | vychovatel | cze |
dc.subject | rodina | cze |
dc.subject | spolupráce | cze |
dc.subject | spokojenost | cze |
dc.subject | funkce školní družiny | cze |
dc.subject | child | eng |
dc.subject | leisure | eng |
dc.subject | leisure activities | eng |
dc.subject | interests | eng |
dc.subject | after school childcare education | eng |
dc.subject | childcare provision for 6-11 years old | eng |
dc.subject | breakfast club | eng |
dc.subject | after school club | eng |
dc.subject | holiday club | eng |
dc.subject | educator | eng |
dc.subject | familly | eng |
dc.subject | survey | eng |
dc.subject | cooperation | eng |
dc.subject | satisfaction | eng |
dc.subject | function of after-school club. | eng |
dc.title | Funkce školní družiny očima dětí, rodičů a vychovatelů | cze |
dc.title.alternative | Children's, parents' and supervisors' views on before and after school club's purpose | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 52515 | |
dc.description.abstract-translated | My thesis aims at the function of breakfast and after school clubs based on children's, parents and supervisors' views. The quantitative research took place in three different clubs in three different local primary schools, and the other part of the qualitative research is based on semi structured interviews with 5 different after school members of staff.
The theoretical part of my thesis analyses the topic free time before and after school and two concrete sociological researches. Furthermore it describes the function of before and after school clubs based on Pavkova and Hajek literature. The next part is aimed at supervisors' and family function. The last part of my theoretical thesis is aimed at pupils milestones at primary schools.
The practical part is devided into qualitative and quantitative research. In the quantitative research the questionnaires for parents and children have been analysed and seen in tables and grafs. The research questions aim at to find out what is perceived as the most important function of before and after school clubs and what they liked to be improved. The qualitative part is aimed at analysing a semi-structured questionnaire. It aims at supervisors' purpose, relationships between them and the parents, relationships between the pupils and members of staff. | eng |
dc.date.accepted | 2018-09-05 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Brichcínová, Kateřina | |