Evaluace pokroku v edukaci žáků s ADHD
Abstrakt
SMEJKALOVÁ, M. Evaluace pokroku v edukaci žáků s ADHD, Zhodnocení metody motivačních notýsků. České Budějovice 2018. Diplomová práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra pedagogiky. Vedoucí práce doc. Michal Kaplánek, Th.D.
Práce je rozdělená do pěti kapitol. V teoretické části práce čtenáře seznamuji se vznikem, druhy a především pak s projevy syndromu ADHD. Dalším ze základních témat jsou výchovné zásady pro práci s dětmi s ADHD v sociálním prostředí. Nejprve jsou popsány formy a cíle podpůrných opatření v inkluzivní třídě a následně v další kapitole je čtenáři představena personální podpora pro děti s ADHD - asistenta pedagoga.
Poslední pátá část se zabývá kvalitativním výzkumem s cílem nalézt odpověď na základní výzkumnou otázku: "Vedou motivační notýsky k nějaké změně v projevech žáka?" V případové analýze se práce zaměřuje na jednotlivé děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Zásluhou zkoumání šestiměsíčních záznamů v motivačních notýskách jednotlivých dětí je nakonec odkryta odpověď na základní výzkumnou otázku.