dc.contributor.advisor | Dudová, Anna | |
dc.contributor.author | Homolová, Martina | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T14:30:55Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T14:30:55Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-03-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38749 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá uplatňováním efektivního přístupu zakotveného ve školním vzdělávacím programu mateřské školy typu montessori a církevní mateřské školy. Teoretická část popisuje efektivní komunikaci, základní efektivní a neefektivní komunikační dovednosti, potřeby a emoce. Dále se zabývá rámcovým vzdělávacím programem pro předškolním vzdělávání, školním vzdělávací programem a místem efektivní komunikace v RVP PV. V neposlední řadě se věnuje alternativnímu školství a místu efektivní komunikace v montessori pedagogice a v církevním školství.
Praktická část obsahuje výzkum, který se zabývá především tím, v jaké míře a jakým pedagogickým přístupem jsou v mateřských školách (Soukromá mateřská škola Viva Bambini a Církevní mateřské škole Lipenská) užívány efektivní komunikační dovednosti. Obě mateřské školy mají ve svém školním vzdělávacím programu zakotvenou efektivní komunikaci. Mateřské školy mají odlišný pedagogický přístup. Mateřská škola Viva Bambini klade důraz na rozvoj smyslového vnímání a izolaci jediné vlastnosti. Církevní mateřská škola Lipenská zaměřuje pozornost na duchovní rozvoj dítěte a omezení náboženského obsahu pouze na jedno konkrétní téma. Jednou z největších podstat je láska a navázání vztahu s Bohem. | cze |
dc.format | 111 s. | |
dc.format | 111 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | efektivní komunikace | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání | cze |
dc.subject | školní vzdělávací program | cze |
dc.subject | alternativní vzdělávání | cze |
dc.subject | montessori pedagogika | cze |
dc.subject | církevní školství | cze |
dc.subject | effective communication | eng |
dc.subject | kindergarten | eng |
dc.subject | general educational program for preschool education | eng |
dc.subject | school educational program | eng |
dc.subject | alternative education | eng |
dc.subject | montessori pedagogy | eng |
dc.subject | church education | eng |
dc.title | Užití efektivní komunikace v mateřské škole typu montessori a v církevní mateřské škole | cze |
dc.title.alternative | Using of effective communication in a montessori kindergarten and a church kindergarten | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 51770 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis deals with using of an effective approach embedded in a school education program of montessori kindergarten and church kindergarten. The theoretical part describes the effective communication, basic effective communication skills and ineffective communication skills, needs and emotion. Further thesis deals with a general educational program for preschool education, a school educational program and the scope of effective communication in a general educational program for preschool education. Last but not least it deals with an alternative education and the scope of an effective communication in a montessori pedagogy and a church education.
The practical part includes a research focused mainly on what type of pedagogy approach and how often are the effective communication skills used in these kindergartens (Viva Bambini and church kindergarten Lipenská). Effective communication is embedded in the school educational program of both of these kindergartens. Both kindergartens have a different pedagogical approach. The kindergarten Viva Bambini puts emphasis on a development of sensory perception and an isolation of particular property. The church kindergarten Lipenská focuses an attention on a spiritual development of child and a limitation of religious content on a particular topic. The greatest principle is love and an establishing of the relationship with God. | eng |
dc.date.accepted | 2018-06-01 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Přibyl, Stanislav | |