dc.contributor.advisor | Svobodová, Zuzana | |
dc.contributor.author | Žílová, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T14:30:46Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T14:30:46Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-03-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38739 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá pojetím svobody ve výchově u J. A. Komenského. Cílem je
odpovědět na otázku: Jak Komenský chápe svobodu ve výchově? V práci je stručně
představen Komenského život a doba, ve které žil. Dále jsou objasněny pojmy
didaktika, výchova a filosofie výchovy. Je vyhotovena analýza vybraných pedagogickodidaktických
a filosoficko-teologických děl s ohledem na téma práce. Dále jsou v práci
zahrnuty pohledy komeniologů, především Jana Patočky. Závěrem práce je odpověď
na pojetí svobody ve výchově u Komenského na základě předchozích analýz a studia
sekundární literatury. | cze |
dc.format | 66 s. (114 422 znaků) | |
dc.format | 66 s. (114 422 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Svoboda | cze |
dc.subject | výchova | cze |
dc.subject | člověk | cze |
dc.subject | škola | cze |
dc.subject | filosofie | cze |
dc.subject | náboženství | cze |
dc.subject | J. A. Komenský. | cze |
dc.subject | Liberty | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | human | eng |
dc.subject | school | eng |
dc.subject | philosophy | eng |
dc.subject | religion | eng |
dc.subject | J. A. Comenius. | eng |
dc.title | Pojetí svobody ve výchově v dílech J. A. Komenského | cze |
dc.title.alternative | The Concept of Freedom in the Education of J. A. Comenius | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 49990 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis deals with the concept of freedom in the education of J. A. Comenius. The
aim is to answer the question: How does Comenius understand freedom in education?
The work briefly introduces Comenius's life and the time he lived in. Further, the
concepts of didactics, education and philosophy of education are clarified. An analysis
of selected pedagogical-didactic and philosophical-theological works is carried out with
regard to the topic of work. Further, there are included the views of comeniologists,
especially Jan Patočka. The conclusion of the thesis is the answer to the concept of
freedom in education of Comenius on the basis of previous analysis and studies of
secondary literature. | eng |
dc.date.accepted | 2018-06-01 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Muchová, Ludmila | |