Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBauman, Petr
dc.contributor.authorVotava, Pavel
dc.date.accessioned2022-03-08T14:30:46Z
dc.date.available2022-03-08T14:30:46Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-03-21
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38738
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá pojmy zkušenost a zkušenostní učení v dílech Johna Deweyho. Cílem této práce je zjistit, jak John Dewey rozpracovává koncept zkušenostního učení. Práce je strukturována do šesti stěžejních kapitol. Každá kapitola odpovídá jedné publikaci Johna Deweyho, která je spojená s teorií zkušenostního učení. V první kapitole jsou analyzovány obecné myšlenky zkušenostního učení bez pedagogického zaměření z knihy Experience and Nature. Ve druhé kapitole je představena kniha Art as Experience, ve které Dewey zkoumá zkušenost ve vztahu k umění a estetice. Třetí kapitola je zaměřena na rozbor knihy The Child and The Curriculum, kde je zkoumán obsah edukace z hlediska zkušenostního učení. Čtvrtá kapitola se zabývá knihou The School and Society, ve které jsou patrné myšlenky zkušenostního učení z pohledu školy a společnosti. Pátá kapitola se věnuje publikaci Democracy and Education, kde John Dewey přemýšlí nad zkušenostním učením a jeho důsledky pro jedince v demokratické společnosti Poslední kapitola rozebírá knihu Experience and Education, která shrnuje a doplňuje poznatky z předchozích publikací.cze
dc.format75 s. (124 436 znaků)
dc.format75 s. (124 436 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectJohn Deweycze
dc.subjectzkušenostcze
dc.subjectčinnostní učenícze
dc.subjectzkušenostní učenícze
dc.subjectzkušenostní výchovacze
dc.subjectpragmatická pedagogika.cze
dc.subjectJohn Deweyeng
dc.subjectexperienceeng
dc.subjectlearning by doingeng
dc.subjectexperiential learningeng
dc.subjectexperiential educationeng
dc.subjectprogressive education.eng
dc.titleJohn Dewey: Experience and Educationcze
dc.title.alternativeJohn Dewey: Experience and Educationeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag49557
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with terms like experience and experiential learning in publications by John Dewey. The aim of this thesis is to find out how John Dewey works with issues of experiential learning. The thesis is structured in six main chapters. Each chapter is relevant to one Dewey´s book, which is related to experiential learning theory. In the first chapter, there are general thoughts of experiential learning from Experience and Nature. In the second chapter, Art as Experience is analysed, in which Dewey researches experience connected with art and aesthetics. The third chapter presents an analysis of The Child and The Curriculum, focused on curriculum from the point of experimental learning. The fourth chapter is concerned with The School and Society, in which there are obvious thoughts of experiential learning from educational and social perspective. The fifth chapter is based on Democracy and Education, where John Dewey thinks about experiential learning and its consequences for an individual in democratic society. Last chapter analyses Experience and Education, which sums up and complements the previous publications.eng
dc.date.accepted2018-05-30
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMacků, Richard


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam