Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMuchová, Ludmila
dc.contributor.authorJozová, Vladislava
dc.date.accessioned2022-03-08T14:30:37Z
dc.date.available2022-03-08T14:30:37Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-03-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/38725
dc.description.abstractPráce se zabývá etickou výchovou, která může prostřednictvím programu Filosofie pro děti působit v různých oblastech života dítěte mladšího školního věku. Teoretická část charakterizuje dítě v období mladšího školního věku, popisuje jeho kognitivní a morální vývoj s důležitými psychologickými aspekty v tomto vývoji. Psychologické poznatky se stávají důležitými východisky pro praktickou část práce. Výchova v různých oblastech života dítěte s sebou nese specifické rysy daného prostředí. Subjekty výchovy, kterými jsou rodina, škola a volný čas, se mohou podílet na výchově k morálnímu jednání. Rozvoj morálního uvažování dětí může být podpořen znalostí různých etických systémů. Způsoby práce ve Filosofii pro děti se mohou stát prostředkem etické výchovy. Role rodičů, učitelů i pedagogů volného času hrají v tomto výchovném procesu důležitou úlohu, především při realizaci etických dialogů. Praktická část nabízí tři filosofické příběhy, s uvedením hlavních myšlenek a plánů k diskusi. Příběhy slouží jako inspirace ke kultivaci morálky dětí v různých prostředích jejich života.cze
dc.format65 s.
dc.format65 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectFilosofie pro děticze
dc.subjectetická výchovacze
dc.subjectmladší školní věkcze
dc.subjectvýchovacze
dc.subjectosobnostcze
dc.subjectmorální vývojcze
dc.subjectškolacze
dc.subjectrodinacze
dc.subjectvolný čascze
dc.subjectfilosofický příběhcze
dc.subjectdialogcze
dc.subjectPhilosophy for Childreneng
dc.subjectethical educationeng
dc.subjectyounger school ageeng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectpersonalityeng
dc.subjectmoral developmenteng
dc.subjectschooleng
dc.subjectfamilyeng
dc.subjectleisure timeeng
dc.subjectphilosophical storyeng
dc.subjectdialogueeng
dc.titleFilosofie pro děti jako prostředek etické výchovy zahrnující různé oblasti života dítěte v mladším školním věkucze
dc.title.alternativePhilosophy for Children as a means of ethical education including different areas of life of a child in younger school ageeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag47819
dc.description.abstract-translatedThe work deals with ethical education, which can be used in different areas of child's life through the program of Philosophy for Children. The theoretical part characterizes the child in a period of younger school age, describes his cognitive and moral development including important psychological aspects. Psychological knowledge becomes an important starting point for the practical part of the work. Education in different areas of child's life carries specific features of the environment. Educational subjects, such as family, school, leisure time, can participate in the upbringing of moral behavior. The development of children's moral reasoning can be supported by the knowledge of different ethical systems. Ways to work in Philosophy for Children can become a means of ethical education. The role of teachers, parents and leisure teachers has an important place in this educational process, especially in the implementation of ethical dialogues. The practical part offers three philosophical stories, with the main ideas and plans for discussion. The stories serve as an inspiration for cultivating the morals of children in different environments of their lives.eng
dc.date.accepted2018-09-05
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePavelčík, Július


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam